گردشگری و توریسم

کرونا بازار نقده و محمدیار را به تعطیلی کشاند

قربان انوشه روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس این مصوبه ستاد کرونای شهرستان، تعداد چهار مجتمع‌ تجاری در مرکز شهر نقده، یک مرکز خرید کالاهای مرزی در خروجی این شهر و ۶٠ واحد طلافروشی در نقده و محمدیار تعطیل می‌شود.

وی ادامه داد: یکصد و ٧٢ واحد مرکز مشاورین املاک و تعداد ٩٧ واحد مرکز معاملات خودرو نیز در شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

وی اضافه کرد: صنف‌هایی که از تصمیم ستاد مبارزه با کرونا تخطی کنند، پس از ابلاغ اخطار کتبی توسط اداره اماکن شهرستان نقده پلمب خواهد شد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

تاکنون در آذربایجان‌غربی نتیجه ۴۲ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند، ۹ نفر از بیمارستان ترخیص شده‌اند و ۲۰ نفر همچنان بستری هستند.