گردشگری و توریسم

دانشگاه علوم پزشکی بابل به آزمایشگاه تشخیص کرونا مجهز شد

روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم‌پزشکی بابل شنبه شب با انتشار اطلاعیه شماره ۳۲ خود در باره وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان ، اعلام کرد که با توجه به فراهم آوردن امکانات آزمایشگاه جامع تحقیقات و پس از تایید انیستیتو پاستور، مجوز انجام آزمایش از سوی اداره کل آزمایشگاه مرجع سلامت کشور برای دانشگاه علوم پزشکی بابل صادر شد.

در این اطلاعیه آمده است: از این پس نمونه های بیماران مشکوک به کرونا بر اساس پروتکل های تشخیصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روزانه به آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه انتقال می یابد و نتیجه آن در سامانه تعیین شده وارد خواهد شد.

“هرخانه یک پایگاه سلامت – کروناراشکست می دهیم” شعار دانشگاه علوم پزشکی بابل در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است که بر اساس آن تاکنون ۳۲ اطلاعیه صادر شده است.

از ابتدای اسفندماه جاری تاکنون آزمایش ۸۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های بابل مثبت اعلام شد.

در حال حاضر بیش از ۳۲۰ بیمار مشکوک به کرونا در بابل با در نظر گرفتن ۴۰۰ تخت در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل اعم از مرحوم میناگر، شهید یحیی نژاد و آیت الله روحانی  تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

برخی گزارش های مردمی و نیز تحقیقات میدانی خبرنگار ایرنا در بابل هم حاکی از بستری شدن چند مسئول و تعدادی از کادر درمانی به خاطر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی یا منازلشان است.

شهرستان ۵۳۶ هزار نفری بابل دارای شش بخش و هفت شهر می باشد.