اخبار گردشگری

بیش از هزار هکتار از دامنه جنوبی البرز درختکاری شد

سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در راستای توسعه طرح جنگل کاری دامنه جنوبی البرز امسال همزمان با هفته منابع طبیعی هزار و ۲۹۰ هکتار از طرح درختکاری این ناحیه را به بهره برداری رساند.

مراسم روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری روز (۱۵ اسفند) در منطقه جنگل کاری تلو واقع در ارتفاعات شمال شرقی تهران و در بخشی از طرح جنگل کاری دامنه جنوبی البرز برگزار شد.

در این مراسم خسرو شهبازی سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به اهمیت درخت و درختکاری اشاره کرد و اظهار داشت: کاشت درخت از نظر دین مبین اسلام و فرهنگ غنی ایرانی از اهمیت بسزایی برخوردار است که این مهم در آیات، روایات، احادیث و سخنان بزرگان این مرز و بوم، نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نهضت درختکاری و ایجاد پوشش سبز به عنوان راهبردی حیاتی در سطح جهان مطرح است، افزود: همگام با سایر کشورهای جهان، کشور ما هم در این خصوص اقدامات خوب و موثری را انجام داده است.

سرپرست سازمان جنگل ها در ادامه خاطرنشان کرد: با هدف توسعه جنگل کاری و فضای سبز و استفاده حداکثری از نزولات جوی رویداد بزرگ نهال کاری از ۱۴ آذرماه در سراسر کشور آغاز شده که به موجب آن تاکنون بیش از ۱۳ میلیون اصله نهال در سطح کشور کاشته شده است.

شهبازی بر اهمیت احیای عرصه های منابع طبیعی و حفظ پوشش گیاهی تاکید کرد و افزود: به منظور احیای عرصه های جنگلی، مرتعی و بیابانی عملیات احیا در قالب کاشت نهال در سطح ۶۰ هزار هکتار در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی طرح جنگل کاری دامنه جنوبی البرز را طرحی ملی و بسیار با اهمیت برشمرد و عنوان کرد: از آنجا که کلانشهر تهران با چالش آلودگی هوا روبرو است اجرای این طرح به عنوان کمربند سبز حفاظتی با همکاری مستمر منابع طبیعی، شهرداری تهران و سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران در حال انجام و توسعه است که در کاهش آلودگی هوا و تولید اکسیژن برای شهروندان پایتخت تاثیر خوبی خواهد داشت.

گفتنی است در این مراسم احمد طاهری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران و تنی چند از مدیران منابع طبیعی و مدیریت شهری تهران نیز حضور داشتند.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.