گردشگری و توریسم

الزام نانوایی‌های خرمشهر به استفاده از دستکش و ماسک

پرویز میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به لزوم انجام اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال ویروس‌کرونا و همچنین اهمیت بالای آن در مراکز و اصناف حساس همانند نانوائی‌ها و واحدهای پخت نان فانتزی‌ رعایت برخی موارد در همه نانوایی‌ها در سطح شهرستان خرمشهر الزامی است.
وی افزود: برای حفظ سلامت افراد شاغل در واحدهای نانوایی و پیشگیری از ابتلا آنها به ویروس کرونا، استفاده از ماسک و دستکش از سوی متصدی نانوایی الزامی است.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر خطر انتقال ویروس کرونا از طریق پول را یادآور شد و گفت: همچنین به دلیل رعایت مسائل بهداشت فردی و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا استفاده از دستگاه‌های کارتخوان از سوی متصدی به جای دریافت وجه نقد از مشتریان توصیه شده و در صورت نبودن دستگاه کارت خوان استفاده از دستکش یکبار مصرف در هنگام دریافت وجه نقد از مشتری الزامی است.
وی افزود: نانوایی‌ها طبق این ابلاغیه ملزم شدند یک نفر را به طور اختصاصی به عنوان کارگزار برای دریافت پول تعیین کرده و از دریافت پول نقد از مشتریان خودداری کنند.

وی با بیان اینکه این ابلاغیه در اختیار همه نانوایی‌ها قرار گرفته است، افزود: تمام نانوایان و نان فانتزی‌پزان موظف به رعایت این موارد هستند و از شهروندان درخواست می شود درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در سطح شهرستان و درخصوص این ابلاغیه با شماره ۰۶۱۵۳۵۲۹۳۹۳ تماس برقرار تا پیگیری و اقدامات لازم دراین خصوص صورت گیرد.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد.

این ویروس که با منشا چین پیدا شده یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.