گردشگری و توریسم

تولید روزانه ۲۲ هزار اقلام بهداشتی و پیشگیری در ایلام

محمدرضا عبدالهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کارگاه در ۲ بخش ماسک – پدالکلی و لباس بیمارستانی طی روزهای اخیر با توجه به شیوع بیماری ویروسی کرونا در کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه در یک شیفت کاری هشت ساعته و با چهار نفر نیرو ۲۱ هزار پدالکلی تولید می شود، افزود: هزینه خرید تجهیزات واحد تولید پدالکلی هشت میلیارد ریال است.

عبدالهی یادآور شد: میزان تولید ماسک در این کارگاه نیز یک هزار و ۵۰۰ عدد در یک شیفت کاری با ۱۰ نفر نیرو است و ۹ میلیارد ریال نیز برای تجهیزات این قسمت هزینه شد.

وی تاکید کرد: در این قسمت ۲ نوع ماسک قابل شست و شو تهیه می شود که یک نوع از این ماسک ها تا ۲۰ بار و نوع دیگر تا ۷۰ بار با توجه به نوع الیاف آن قابل شست و شو و استفاده است.

وی در مورد واحد تولید لباس بیمارستانی هم توضیح داد: این واحد هرچند فعلا پروانه بهره برداری از دانشگاه علوم پزشکی نگرفته است اما با توجه به شرایط فعلی و نیاز مراکز درمانی به البسه بیمارستانی با تولید ۲۰۰ دست لباس بیمارستانی فعالیت می کند.

مدیرعامل کارخانه نرم بافت ششدار ایلام گفت: در آینده نزدیک واحد تولید سوند فولی و کیسه ادرار نیز در این کارگاه تولید تجهیزات بیمارستانی اضافه می شود.

وی تاکید کرد: محصولات تولیدی این کارگاه برای توزیع در سطح استان و بازارهای هدف در اختیار سازمان صنعت معدن و تجارت قرار می گیرد و نرم بافت ششدار ایلام نفشی در توزیع محصول در بازار ندارد.

ویروس کروناکه رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

در حال حاضر آمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در استان ایلام ۹ نفر است و ۱۷ بیمار مشکوک به کرونا نیز در بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام بستری و قرنطینه هستند.