گردشگری و توریسم

کشف ۲۲ هزار ماسک و دستکش در بجنورد

محمد یاران روز چهارشنبه اظهار داشت: این اقلام در هشت انبار شرکت‌های توزیع و پخش فراورده‌های دارویی، بهداشتی و درمانی احتکار شده بود.

وی تصریح کرد: این دادستانی به نمایندگی از دستگاه قضایی مطابق خواست و اراده عمومی و حسب دستور ویژه و اکید ریاست قوه قضائیه در مصدر عالی‌ترین نهاد قضایی کشور، به احتکار کنندگان اقلام بهداشتی و دارویی رحم نخواهد کرد و به همین اعتبار اقدامات نظارتی را در اولویت و دستور کار خود قرار داده بطوری که در شرایط کنونی متعاقب اشاعه بیماری کرونا (کووید ۱۹) نظارت‌ها را نیز بیش از پیش تشدید کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سلامت مردم خط قرمز است و این مهم به هیچ وجه، با هیچ چیز قابل معامله و مسامحه نیست.

نگرانی از شیوع ویروس کرونا در چند روز اخیر موجب نایاب شدن اقلام بهداشتی نظیر ماسک، ژل و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه ها و فروشگاههای خراسان شمالی شده و جوی از وحشت و هراس را در میان مردم و خانواده ها ایجاد کرده است.

استان خراسان شمالی که تاکنون از ویروس کرونا پاک تلقی می شد، از دیروز با اعلام رسمی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر مشاهده نخستین تست مثبت کرونا در یکی از بیماران بستری در مراکز درمانی بجنورد،  وارد مرحله تازه ای شد.  

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مجموع ۸۰ فردی که با علائم کرونا به بیمارستان های خراسان شمالی مراجعه کرده و یا انتقال یافته اند، ۳۶ نفر بستری شده اند که با ترخیص ۲۳ نفر آنان، در حال حاضر ۱۳ بیمار مشکوک به کرونا در بخش قرنطینه بیمارستان های استان بستری هستند.

.