اخبار گردشگری

«۱۰۰ میراث ایران» منتشر شد

کتاب «۱۰۰ میراث ایران» از مجموعه ۱۰جلدی «هزار و یک دلیل برای سفر به ایران» منتشر شد.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: «۱۰۰ میراث ایران» که در ۲۵۰ صفحه منتشر شده از مجموعه ۱۰جلدی «ایران ۱۰۰۱» است که در دست تدوین است و جامع الحکایاتی است از میراث ملموس، ناملموس و طبیعی ایران در باب های مختلفی چون میراث، مسیرهای سفر، خوراک و نوشیدنی ها، جلوه های معماری و … تا در آستانه سده نو شمسی (قرن ۱۵ شمسی) بابی باشد برای شناخت هر آن چه از تاریخ، فرهنگ و هنر ایرانی ناگفته مانده است.

در نخستین جلد این مجموعه با عنوان «۱۰۰ میراث ایران»، میراث ملموس شامل میراث جهانی، قلعه ها، نیایشگاه ها، آرامگاه ها و موزه ها، میراث ناملموس شامل آداب و رسوم و سبک زندگی، لباس و صنایع دستی و میراث طبیعی شامل پدیده های طبیعی، گیاهان، جانوران و روستاها معرفی شده اند.

در مقدمه این کتاب آمده است: کم نیستند کسانی که درباره ایران هیچ نمی دانند یا کم می دانند. از سویی ایران در نگاه آن ها که به این کشور سفر کرده اند کشوری است کنجکاوی برانگیز، ناشناخته و تاحدودی بکر، دارای فرهنگی کهن و مؤثر در پیشرفت تمدن و از سوی دیگر ایران میراث دار گنجینه ارزشمندی است که با تاریخ، فرهنگ ، هنر و ادبیات و بیش از همه قصه و افسانه عجین است.

«۱۰۰ میراث ایران» به کوشش گروهی از نویسندگان و در قالب پروژه پژوهشی در مجله تخصصی میراث و گردشگری «گیلگمش» توسط انتشارات «اگر» منتشر شده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.