گردشگری و توریسم

سه قلیان‌سرای متخلف در تکاب پلمب شد

علی سعیدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدهای متخلف با وجود اعلام تعطیلی و اطلاع از اقدامات پیشگیرانه‌ جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همچنان باز بوده و به مراجعان از جمله جوانان در مغازه خود قلیان عرضه می‌کردند.

وی بیان کرد: پس از دریافت گزارش‌های مردمی از فعالیت این قلیان‌سراها، شب گذشته اکیپی از گشت مشترک بهداشتی با همکاری اداره اماکن، صنعت، معدن و تجارت و ماموران انتظامی به محل اعزام شده و از ادامه فعالیت این قلیان‌سراها جلوگیری و مغازه‌های آنان را پلمب کردند.

وی با بیان اینکه تعطیلی واحدهای عرضه قلیان توسط همکاران شبکه بهداشت و درمان به صورت کتبی و حضوری به صاحبان آنها ابلاغ شده، اظهار داشت: واحدهای عرضه قلیان در شهر و مناطق روستایی تکاب از هفته گذشته به دلیل جلوگیری از احتمال شیوع ویروس کرونا تعطیل شده و در حال حاضر ۳۰ واحد صنفی در این زمینه فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تکاب ادامه داد: در راستای حفظ سلامت شهروندان و ارتقای سطح بهداشت عمومی در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا هیچ ملاحظه‌ای صورت نخواهد گرفت و با اماکن و واحدهای صنفی و خدماتی که به هشدارها و اطلاعیه‌ها و اقدامات اجرایی در خصوص تعطیلی و یا متوقف کردن فعالیت‌ها بی‌توجه باشند، برخورد خواهد شد.

«سعیدی» اضافه کرد: هم‌اینک نظارت جدی بر اماکن عمومی، سالن‌های ورزشی و بازار تکاب جهت بهتر اجرا شدن اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در تکاب اعمال می‌شود.

وی گفت: عملیات ضدعفونی کردن و گندزدایی خیابان‌ها و معابر پرتردد، اماکن عمومی، پایانه مسافربری و مدارس تکاب به طور مستمر و مداوم انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود ۲.۱ درصد گزارش شده است.

این ویروس به عنوان نوع هفتم از خانواده ویروس کروناها همچنان ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی به شمار می‌رود.

طبق آخرین آمار، یک‌هزار و ۵۰۱ نفر در ۲۷ استان درگیر ویروس در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۲۹۱ نفر هم با بهبودی کامل ترخیص شده‌اند.