گردشگری و توریسم

استاندار تهران: پایتخت ضدعفونی می شود

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی امروز سه شنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با شهرداران استان تهران افزود: وضعیت و شرایط امروز بسیار حساس است و شهرداران  برای مبارزه با بیماری کرونا و ضد عفونی کردن معابر عمومی شهری و ناوگان حمل و نقل عمومی وظایف خطیر و سنگینی بر عهده دارند.

وی یادآورشد: ضد عفونی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر و استان تهران کار بزرگی محسوب می شود که به خوبی در حال انجام است.

محسنی بندپی اظهارداشت: ضد عفونی کردن سرویس‌های بهداشتی در بوستان‌های شهری و نظافت معابر عمومی برای ارتقای سطح بهداشت شهروندان باید مدنظر همه شهرداران قرار گیرد و تا استقرار شرایط پایدار ادامه یابد.

استاندار تهران گفت: ویروس کرونا به همان نسبت که خطرناک است به همان اندازه نیز با رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی از بین می رود.

تاکید بر نقش سازمان همیاری شهرداری ها

وی به اجرای طرح های مدیریت پسماند صنعتی و ساماندهی روان آب ها در آینده نزدیک اشاره و خاطرنشان کرد: صاحبان اصلی سازمان همیاری شهرداری های استان تهران، مجموعه شهرداری ها به عنوان سهامداران این سازمان هستند.

محسنی بندپی ادامه داد: طرح های مطالعاتی در خصوص مدیریت پسماندهای صنعتی و شهری و همچنین ساماندهی روان آب های سطحی را در دست اقدام داریم و عملیاتی شدن این طرح ها در گرو نقش فعال همه شهرداری ها و اقدامات اثرگذار سازمان همیاری شهرداری های استان است.

استاندار تهران گفت: همکاری شهرداران می تواند این سازمان را پویا و متحول کند هرچند که امروز شهرداری ها نیز به لحاظ اقتصادی  شرایط مطلوبی ندارند.

وی اضافه کرد: امیدوارم اقدامات ما به عنوان مسئولان استان‌تهران به نحوی باشد که بتوانیم در ایام‌منتهی به پایان سال و بحران کرونا، برای مردم این استان آرامش روانی و نشاط را به همراه داشته باشد.

بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-۱۹» از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از ۷۰ کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد.

شمار کل مبتلایان به این بیماری تا روز گذشته ۸۹ هزار و ۸۰۶ مورد گزارش شده است که از این تعداد، ۴۵ هزار و ۶۳۲ نفر بهبود یافته و ۳ هزار و ۶۹ نفر جان باخته اند.

ایران با یکهزار و ۵۰۱ ابتلا با ۶۶ فوتی و ۲۹۱ بهبود یافته، چهارمین کشور قربانی ویروس کرونا پس از چین – مهد ویروس-  با ۸۰ هزار و ۲۶ مورد،  کره جنوبی با ۴ هزار و ۳۳۵ مورد و ایتالیا با یکهزار و ۷۰۴ مورد به شمار می رود.

استان تهران نیز با ثبت ۱۷۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا یکی از مهمترین کانونهای شیوع آن در سطح کشور است.