گردشگری و توریسم

مدیر یک واحد نساجی در یزد بدهی ۱۰ مددجوی زندانی را پرداخت کرد

این  نساج یزدی اصرار داشت نامش فاش نشود بیش از ۲۰ سال است در زمینه بافت پارچه و ترمه سابقه فعالیت دارد و بیش از ۵۰ نفر کارگر در واحد تولیدی وی مشغول کار هستند.

اسلام افشون روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این خیر نیکوکار هدف از این اقدام خداپسندانه را خشنودی خداوند و افزایش برکت در کسب و کار بیان کرد.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۲۵۲ مددجو زندانی به دلیل جرایم غیرعمد مالی دوران محکومیت خود را سپری می کنند که برای آزادی ، چشم‌انتظار دست‌های پر سخاوت خیران و نیکوکاران هستند.

این مسوول بیان کرد: مبلغ بدهی این افراد  ۹۸۹ میلیارد ریال است که ۱۷۶ میلیارد ریال این مبلغ توسط کمیته صلح و سازش ستاد، رضایت نامه  از شکات اخذ شد و  برای آزادی آنها افزون بر  ۸۱۳ میلیارد ریال نیاز است.

افشون گفت: بیشترین طیف مددجویان ستاد دیه،  بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته با ۱۷۴ زندانی هستند و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه قرار دارند.

از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۳۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان با حمایت و همراهی اداره کل زندان‌های استان ، دادگستری ،  مردم نوعدوست و خیران از بند زندان آزاد شده‌اند.

میزان بدهی این افراد  ۸۳۸ میلیارد بوده که از این مقدار ۷۷۸ میلیارد ریال  توسط کمیته صلح و سازش از شکات رضایت نامه اخذ شده و بقیه  معادل ۶۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

زندانیان جرایم غیرعمد شامل محکومان به پرداخت دیه ناشی از تصادف و حوادث کارگاهی، مهریه ، نفقه و بدهی‌مالی هستند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد آنها در ۲۱ شهر و بقیه در مناطق روستایی و عشایری و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.