گردشگری و توریسم

 آیت‌الله مکارم درگذشت همشیره آیت‌الله شبیری را تسلیت گفت

در این پیام که نسخه‌ای از آن شامگاه یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت،‌ آمده است: مصیبت وارده را به جنابعالی و تمام خاندان محترم تسلیت عرض می‌کنم؛ خداوند روح آن مرحومه را با جده‌اش فاطمۀ زهرا(س) محشور گرداند و به تمام بازماندگان صبر و اجر فراوان عنایت فرماید.

یک منبع مطلع روز پنجشنبه هفته گذشته با تایید فوت خواهر آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید گفت که خواهر آیت‌الله شبیری زنجانی که همسر مرحوم آیت‌الله ابوالفضل میرمحمدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و مادر سید محمد میرمحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده سابق قم در مجلس شورای اسلامی بود، در ۸۵ سالگی رحلت کرد.

پیام تسلیت آیت‌الله مکارم شیرازی به مناسبت رحلت حجت‌الاسلام خسروشاهی

در این پیام آمده است: خبر اسف‌انگیز رحلت نویسندۀ توانا و دانشمند ارجمند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج سید هادی خسروشاهی (رحمة الله علیه) مایۀ نهایت تأسف گردید.

پیام حاکی است: این نویسندۀ توانا و مدافع عالم اسلام و تشیع در طول عمر خود به‌وسیلۀ آثار قلمی‌اش خدمات فراوانی انجام داد و کتاب‌های زیادی از او در دسترس عموم قرار گرفت؛ وقف کتابخانۀ شخصی او برای استفاده همگان به‌خصوص طلاب و فضلا در پردیسان قم، یکی دیگر از خدمات آن فقید سعید بود؛ خداوند روح او را با ارواح اجدادش محشور گرداند و به بازماندگانش صبر و اجر فراوان عنایت کند.

مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هادی خسروشاهی که از چند روز قبل در قم گرفتار بیماری کرونا شده بود، به بیمارستان منتقل و پس از تایید تست کرونا بستری شد، اما به دلیل کهولت سن  صبح پنجشنبه (۸ اسفند) در بیمارستان مسیح دانشوری تهران درگذشت.

وی در سال ۱۳۱۷ در تبریز در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد؛ تاریخ سه قرن از حیات و کوشش علمی و فقهی اجداد وی که جملگی از علمای بزرگ و فقهای نامدار ایران و عراق در دوران خود بوده‌اند، این حقیقت را به‌خوبی روشن می‌سازد. 

تالیفات و آثار وی به زبان فارسی و عربی (علاوه بر صدها مقاله در نشریات اسلامی ایران و جهان اسلام) منتشرشده است؛ آثار وی که بالغ‌بر ۸۰ جلد می‌شود، بیش از ۴۰ جلد آنان تاکنون بارها در داخل و خارج کشور چاپ‌شده است؛ علاوه بر تالیفات و ترجمه‌ها، ۱۲۰ جلد کتاب دیگر نیز با تحقیق، توضیح و یا مقدمه و اشراف ایشان در ایران، ایتالیا و مصر چاپ و منتشرشده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۹۷۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را ازدست‌داده‌اند.