گردشگری و توریسم

کرونا نشست اتحادیه عرب را به تعویق انداخت

 به گزارش تارنمای روزنامه خبر الجزایر، ابوالغیط روز شنبه در گفت‌وگو با تلویزیون رسمی الجزایر گفت که وی با “عبدالمجید تبون” رییس جمهوری الجزایر توافق کرده است که تاریخ برگزاری نشست سران اتحادیه عرب به پیش از ۳۰ ماه ژوئن (۱۰ تیرماه ۹۹) آینده موکول شود.

دبیرکل اتحادیه عرب پیش از این و در نشست مطبوعاتی مشترک با “صبری بوقادوم” وزیر امورخارجه الجزایر نیز اظهار کرد با وجود آن که براساس منشور اتحادیه عرب، می‌بایست نشست سران پیش از پایان ماه مارس برگزار شود، اما با توجه به وضعیت نگران کننده و حساس به وجود آمده به دنبال شیوع ویروس کرونا، دلیل لازم برای به تعویق افتادن این نشست تا پیش از پایان ماه ژوئن وجود دارد.

ابوالغیط در خصوص پیشنهادی که الجزایر برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ارائه کرد نیز گفت: تاکنون پیشنهادی مکتوب در خصوص این مسأله از سوی هیچ یک از اعضا مطرح نشده است.

دبیرکل اتحادیه عرب در این باره افزود: می‌دانم که وزیر امورخارجه الجزایر دو هفته پیش در خصوص این موضوع صحبت و موضع کشورش درباره بازگشت سوریه را اعلام کرد و کشورهای دیگری نیز از این موضوع حمایت کردند، اما تاکنون یک درخواست مکتوب در این باره که بیانگر خواسته کشورهای عربی باشد مطرح نشده است.

 این نخستین سفر ابوالغیط به الجزایر از زمان ریاست دبیرکلی اتحادیه عرب است.

ابوالغیط در این سفر دو روزه علاوه بر بوقدوم، با “عبدالمجید تبون” رییس جمهوری الجزایر نیز دیدار و در خصوص به تعویق افتادن نشست سران اتحادیه عرب و موضوعاتی چون سوریه، لیبی و یمن بحث و تبادل نظر کرده بود.