گردشگری و توریسم

ایجاد مدرسه هتلداری در کرمانشاه پیگیری می‌شود

امید قادری روز چهارشنبه به ایرنا افزود: از آنجایی که تا برگزاری رویداد گردشگری روستایی «کرمانشاه ۲۰۲۰» کمتر از یک سال دیگر زمان داریم، در تلاشیم در این زمان خلأهایی که در بخش آموزش‌های صنعت گردشگری استان وجود دارد را تا حدودی پر کنیم.

وی افزود: براین اساس، در سفر چندی پیش رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به کرمانشاه این مسئله را مطرح کردیم و درخواست کردیم تا فنی‌ و حرفه‌ای نیز در بحث آموزش‌های گردشگری به فعالان این بخش در کرمانشاه ورود کند که پیشنهاد راه اندازی یک مدرسه هتل داری (هتل اسکول) را مطرح کرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمانشاه با تاکید بر اینکه این طرح مورد حمایت مسوولان استانداری هم قرار گرفته، اعلام کرد: در حال انجام پیگیری‌ها و مقدمات راه اندازی اولین هتل اسکول کرمانشاه هستیم.

قادری با بیان اینکه تاکنون چند استان دیگر اقدام به راه اندازی هتل اسکول کرده‌اند، تاکید کرد: تلاش می‌‎کنیم پس از راه اندازی هتل اسکول کرمانشاه آن را به مرکزی برای آموزش در رشته‌های هتلداری، رستوران‌داری، تورلیدری، بوم گردی و حمل و نقل تبدیل کنیم.

وی یادآور شد: آموزش‌های نوین و مدرن حوزه صنعت هتلداری به نیروهای شاغل این بخش در استان می‌تواند به جذب بیشتر گردشگران در استان کمک کند، همانگونه که امروز چنین امری را در بسیاری از استان‌های گردشگرپذیر به خوبی می‌بینیم.

استان کرمانشاه سال ۹۹ میزبان جشنواره جهانی بوم گردی، گردشگری روستایی و عشایری جهان در سال ۲۰۲۰ است که با حضور وزرای گردشگری عضو سازمان جهانی گردشگری برگزار خواهد شد.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و … از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۲۲ روستا و ۳۴ شهر دارد.