گردشگری و توریسم

هیچ موردی از ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این موضوع به هیچ وجه دلیل مراقبت نکردن لازم از سوی مردم استان برای پیشگیری از بیماری کرونا ویروس نیست.

وی افزود: سه نفر در کهگیلویه و بویراحمد مشکوک به بیماری کرونا ویروس بودند که جواب آزمایش های آنها منفی بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مردم این استان باید برای پیشگیری از بیماری کرونا ویروس به هشدارها و تذکرهای ارائه شده از سوی متولیان حوزه بهداشت و درمان کشور و استان توجه جدی داشته و به آنها عمل کنند.

کلانتری عنوان کرد: نباید مردم کهگیلویه و بویراحمد به شایعه های مطرح شده در فضای مجازی یا برخی سایت های خبری این استان در مورد بیماری کرونا ویروس توجه داشته باشند. 

وی ابراز داشت: اطلاعات و اخبار صحیح در مورد بیماری کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد باید از منابع موثق از جمله خبرگزاری ها و صداوسیما دریافت شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ نکته منفی بیماری کرونا ویروس شامل سرعت بالای انتقال و جو روانی به وجود آمده ناشی از آن در جامعه است.

کلانتری اظهار داشت: بر اساس اعلام متخصصان امر ۸۰ درصد مبتلایان به بیماری کرونا ویروس بدون نیاز به پزشک بهبود می یابند، ۲۰ درصد از افراد درگیر نیازمند درمان هستند و تنها ۲ درصد مبتلایان در معرض خطر مرگ قرار دارند.

وی افزود: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به موقع، دقیق و شفاف در مورد بیماری کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد و ایجاد آرامش روانی بین مردم این استان ضروری است.