گردشگری و توریسم

سفیر سوریه در لبنان: راه حل‌های جداگانه به نفع دو کشور نیست

” علی عبدالکریم علی ” روز سه شنبه در گفت گو با شبکه المیادین درباره دیدار روز گذشته‌اش با دیاب نخست وزیر لبنان اظهار داشت: دیدار با  وی در چارچوب طبیعی و برای بررسی چالش‌های پیش روی دو کشور انجام شد. 

وی تاکید کرد: وضعیت دشوار لبنان به مطالعه‌ای نیاز دارد که باید در این مطالعات اوضاع سوریه و پیروزی‌های این کشور در جنگ با تروریست‌ها در نظر گرفته شود.

سفیر سوریه در لبنان توضیح داد که اوضاع لبنان به ویژه پرونده پناهندگان ( سوری ) باعث می‌شود تا دو کشور به قضایایی که مصلحت دو کشور را در نظر داشته باشد در حد بالایی بیاندیشند.

وی خواستار افزایش همکاری امنیتی و هماهنگی اقتصادی دو کشور شد.

همچنین پایگاه اطلاع رسانی لبنان 24 به نقل از ” علی عبدالکریم علی ” نوشت: در دیدار با ” دیاب ” تشکیل دولت جدید لبنان را به وی تبریک گفتم و درباره مناسبات دو کشور تبادل نظر کردیم. 

سفیر سوریه در لبنان ادامه داد: بسیار خوشحال شدم که نخست وزیر جدید لبنان از دیدگاه و انگیزه بالایی برای خارج شدن این کشور از اوضاع سخت کنونی دارد. 

وی یادآورشد که در این دیدار درباره اوضاع منطقه به ویژه سوریه که در همه مناطق پیروزی‌های بزرگی مقابل تروریست‌ها به دست آورده است تبادل نظر شد. 

علی  افزود که برای تکمیل این امور باید اوضاع اقتصادی بهبود یابد و در این زمینه به هم افزایی با لبنان، اردن، عراق و همه کشورهای دوست نیاز است. 

سفیر سوریه در لبنان گفت که باید از سوی دولت بیروت و همه کشورهای قدرتمند فشارهایی برای برداشته شدن تحریم‌ها و شکستن محاصره سوریه و لبنان انجام شود و افرادی که برای یافتن راه حل‌هایی برای کمک‌های بشر دوستانه به این دوکشور ادعا می‌کنند بر این موضوع متمرکز شوند.