گردشگری و توریسم

رانندگان از سفرهای غیرضروری به لرستان خودداری کنند

سرهنگ مصطفی دالوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون تردد در تمامی جادههای ارتباطی لرستان برقرار است اما به دلیل بارش باران، جاده ها لغزنده می باشد.

وی افزود: همچنین در برخی از جادههای استان به دلیل کاهش دید افقی، رانندگان باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

 وی ادامه داد: سامانه بارشی قوی در استان از دوشنبه آغاز شده و تا پایان روز چهارشنبه ادامه دارد که احتمال وقوع سیل را به همراه خواهد داشت لذا از رانندگان تقاضا داریم همکاری لازم را با نیروهای پلیس راه در جاده ها داشته باشند.

کارشناس اداره کل هواشناسی لرستان گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی بارش‌های سامانه بارشی هفته جاری استان، به اندازه بارش‌های فروردین ماه گذشته است.

زینب اکبری با اشاره به فعالیت سامانه بارشی قوی تا ظهر و بعدازظهر روز چهارشنبه افزود: فعالیت این سامانه برای تمام نقاط استان موجب بارندگی، کاهش دما، وزش بادهای لحظه‌ای شدید شده و برای مناطق مستعد احتمال رخداد صاعقه و تگرگ پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی از سه شنبه شب برای مناطق سردسیر استان و ارتفاعات بارش برف را خواهیم داشت و این سامانه بارشی در ۲ بازه زمانی بامداد سه شنبه تا اواسط روز سه شنبه و از سه شنبه شب تا ظهر چهارشنبه از فعالیت بیشتری برخوردار است.