اماکن دیدنی ایران

جنگل ابر و دیگر جنگل‌های جادویی ایران


قاصدک 24

جنگل ابر شاهرود از زیباترین جاهای دیدنی ایران است که در استان سمنان واقع شده است.

این جنگل هیرکانی با اقیانوسی از ابرها یکی شده و طبیعت زیبای شاهرود را تماشایی‌تر کرده است. علاوه بر جنگل ابر شاهرود، جنگل‌های بسیاری در ایران وجود دارد که زیبایی هرکدام منحصربه‌فرد است. جنگل حرا در جزیره قشم و جنگل راش در سوادکوه، از زیباترین جاهای دیدنی ایران هستند. در این مطلب به کمک اطلاعات مجله گردشگری نابرو، سه جنگل ابر، حرا و راش سوادکوه را به شما معرفی خواهیم کرد. برای دست‌یابی به اطلاعات بیشتر، سایت گردشگری نابرو می‌تواند راهنمای خوبی برایتان باشد.

به جنگل ابر شاهرود برویم
قسمتی بزرگی از جنگل‌های با ارزش هیرکانی با قدمت ۴۵ میلیون سال در شاهرود، جایی میان گرگان و سمنان واقع شده است. به گفته مجله گردشگری نابرو مساحت جنگل ابر به ۳۵ هکتار می‌رسد و این جنگل در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شده است. این جنگل در آغوش اقیانوسی از ابر واقع شده و برخورد امواج سفید این اقیانوس با درختان جنگل ابر و ارتفاعات کوهستان، منظره‌ای تماشایی پدید آورده است.
جنگل ابر با روستای هم نام خودش در حدود ۱۲ کیلومتر فاصله دارد و بسیاری از طبیعت‌گردها برای استراحت سراغ روستای ابر می‌روند. یکی از دیدنی‌های جنگل ابر آبشار شرشر و آلوچال است که مسیر منتهی به آن از انتخاب‌های جذاب کوهنوردان حرفه‌‌ای است. چشمه‌های ترش و قطری در جنگل ابر از جذاب‌ترین بخش‌های این سرزمین سبز محسوب می‌شوند و در بین چشمه‌های دیگر این منطقه بسیار معروف هستند.
یکی از ویژگی‌های جنگل ابر، رشد گیاهان دارویی در بافت سبز جنگل است. حین گشت‌وگذار در جنگل ابر و تماشای زیبایی سرسبزی درختان و ابرهای در حال حرکت، از چیدن این گیاهان برای مصارف دارویی غافل نشوید. برای آشنایی بیشتر با جنگل ابر شاهرود، وارد سایت راهنمای گردشگری نابرو شوید و عبارت جنگل ابر را در آن جستجو کنید.

جنگل حرا در قشم
جنگل حرا در قشم یکی دیگر از جنگل‌های خاص و تماشایی ایران است که حین گشت‌ میان جاهای دیدنی جزیزه قشم، می‌توانید سراغش بروید. ریشه درختان در جنگل حرا داخل آب است و همین سبب اسرارآمیز بودن این جنگل شده است. ویژگی مهم درختان جنگل حرا در قشم، عمر بالای آن‌هاست و جالب است بدانید که این درختان در همه فصول سال سرسبز هستند. ریشه درختان جنگل حرا آب شور دریا را به آب شیرین تبدیل می‌کنند و به این شکل به حیات خود ادامه می‌دهند.
قایق‌سواری میان درختان سرسبز جنگل حرا بسیار تماشایی است. به گفته مجله گردشگری نابرو در زمان مد درختان تا نیمه در آب فرو می‌روند و در اثر جزر و عقب‌نشینی آب، قامت درختان و ریشه آن‌ها مشخص می‌شود. برای آن‌که در مورد جنگل حرا در قشم بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر به جزیره، سری به مجله گردشگری نابرو بزنید و مطالب مربوط به این جنگل را در این سایت گردشگری مطالعه کنید.

جنگل راش سوادکوه، معدن طلای سبز
جنگل راش سوادکوه یکی از جاذبه‌های سرسبز ایران است که به معدن طلای سبز معروف شده است. جنگل راش با درختان سر به فلک کشیده، بخش‌های عظیمی از سوادکوه را سبز کرده است. جنگل راش در تمام فصول سال زیباست. بهار با نسیم خنک اول سال، تابستان با سرسبزی، پاییز با هزاررنگی خود و زمستان با لباس سفیدپوشش جنگل راش سوادکوه را زیبا می‌کنند.
به گفته مجله گردشگری نابرو درختان جنگل راش قدمتی بین ۸۰ تا ۲۰۰ میلیون سال دارند و قسمتی از بافت جنگل‌های هیرکانی سوادکوه را پوشش می‎دهند. جنگل راش به جنگل مرسی‌سی یا جنگل سنگده هم شناخته می‌شود و علاوه بر راش درختانی همچون سرخدار، توسکا و ملج نیز در این جنگل رشد می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با جنگل راش سوادکوه و جاذبه‌ها و ویژگی‌های آن، می‌توانید مطالب مربوط به این جنگل را در مجله گردشگری نابرو مطالعه کنید.
مجله گردشگری نابرو با تمرکز بر جاذبه‌های داخلی ایران، فرصتی ناب برای عاشقان سفرهای داخلی پدید آورده تا پیش از سفر به هر منطقه، به خوبی با جاذبه‌های آن آشنا شوند. در نابرو می‌توانید با تمام جاهای دیدنی مقصد مورد نظرتان آشنا شوید و از مسیر دسترسی آن‌ها بدانید. بنابراین برای کسب اطلاعات مفید و کارآمد در مورد تمام جاهای دیدنی ایران، پیشنهاد می‌کنیم، مطالب مجله گردشگری نابرو را دنبال کنید.


صوفی