گردشگری هنری, گردشگری و توریسم

۶۰ هزار بروشور معرفی مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد توزیع می شود

به گزارش ایرنا، مجید صفایی روز دوشنبه در نشست کمیته خدمات سفرهای نوروزی در باشت اظهار داشت: این میزان بسته تبلیغاتی هم اکنون در حال چاپ است و همزمان با نوروز امسال در شهرستان های مختلف کهگیلویه و بویراحمد بین گردشگران توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این استان سالیانه میزبان سه میلیون نفر گردشگر است بیان کرد: بخش زیادی از  رونق گردشگری استان در تعطیلات نوروزی انجام می شود که برنامه های متنوعی برای نشاط بخشی به سفرهای نوروزی سال ۱۳۹۹ پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اجرای جشن های نوروزی از برنامه های مهمی است که امسال اجرای آن به شهرستان ها محول شده است.

صفایی عنوان کرد: هر ساله کاروان هایی از مرکز استان برای اجرای جشن نوروز گاه به شهرستان ها اعزام می شدند اما امسال با توجه به ظرفیت های هنری مناطق مختلف استان آیین ها و برنامه های جشن نوروزگاه توسط هنرمندان بومی انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد:طراحی بروشورها و کتابچه های تبلیغاتی هم به عهده شهرستان های هشت گانه گذاشته شده است.

فرماندار باشت نیز در این نشست گفت:شهرستان باشت با داشتن ۱۴منطقه شاخص گردشگری و با توجه به شرایط اقلیمی یکی از  قطب های گردشگری نوروزی استان است.

سید مسعود حسینی با یادآوری اینکه باشت در چند ساله اخیر جزو شهرستان های برتر کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری برنامه های سفرهای نوروزی است از دستگاه های اجرایی خواست در اجرای  این طرح امسال نیز با هم تعامل داشته باشند.

وی عنوان کرد:این شهرستان دارای ۳۰ زیرساخت گردشگری شامل اقامتگاه های بومگردی،اردوگاه های تفریحی، سفره خانه های سنتی،واحدهای پذیرایی و سرویس های بهداشتی است.

حسینی تاکید کرد:هم اکنون چهار اردوگاه تفریحی، یک واحد اقامتی بومگردی،۱۱ واحد پذیرایی بین راهی،۱۱ واحد سرویس بهداشتی و یک سفره خانه در باشت خدمات رسانی می کنند.

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت نیز در این نشست گفت: این شهرستان باشت با داشتن ظرفیت های طبیعی، تاریخی و صنایع دستی جذابیت های خوبی برای رونق صنعت گردشگری به ویزه در نوروز دارد.

صادق ماندنی زاده افزود:، چند دستگاه اجرایی باشت تعطیلات نوروزی پارسال رتبه های کهگیلویه و بویراحمد را کسب کرد.

وی بیان کرد: شهرداری و اداره حمل و نقل جاده ای از جمله دستگاه های برتر استانی شهرستان بوده اند.

ماندنی زاده ابراز داشت: کمیته های مختلف اسکان، بهداشت و درمان، اطلاع رسانی، حمل و نقل، ارزیابی عملکردها، در باشت تشکیل شده است.

گردنه شلالدون، کلگه امیر شیخی، درخت کهنسال لار، رود رونه، دامنه‌های کوه سه هزار متری خامی، پل تاریخی بریم، بنای تاریخی دوگور دوپا، مجموعه تاریخی چهار صفه خان احمد و اشکفت شاه پیچاب از مقاصد  مهم گردشگری در شهرستان باشت است.

شهرستان 22 هزار نفری باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.