گردشگری و توریسم

هیچ موردی از ابتلای بیماری کرونا در گچساران مشاهده نشده است

علی خوان پایه روز دوشنبه در نشست شورای سلامت گچساران با بیان اینکه برای مقابله با ویروس کرونا دستگاه های اجرایی هماهنگی لازم را با هم داشته باشند افزود: باید راه های علمی برای مقابله با این ویروس اندیشیده شود.

وی بیان کرد: انتظار می رود شهرداری  نسبت به جمع آوری حیوانات ولگرد اهلی و پرندگان از سطح شهر اقدام کند.

خوان پایه تصریح کرد: برخی از شایعات در خصوص شیوع بیماری کرونا موجب نگرانی مردم شده است.
وی اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، تمامی قلیان‌سراهای شهرستان گچساران تا اطلاع ثانوی از عرضه قلیان منع شوند.

وی تاکید کرد: از طریق رسانه های عمومی  باید در مورد عوامل پیشگیری از این ویروس اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران نصب پوستر شستشوی دست در کلیه ادارات، مدارس، اماکن عمومی، آموزش عمومی در خصوص شستشو و ضدعفونی دست ها به صورت مستمر ، گندزدایی مستمر سرویس های بهداشتی عمومی با استفاده از گندزداهای مناسب (وایتکس با رقت مناسب) را از اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس اعلام کرد.

سهراب صیدی ابراز کرد: انتظار می رود تمام  قهوه خانه ها ، کافی شاپ ها ،باغ ها و مجتمع های تفریحی عرضه کننده قلیان با دستور قضایی و همکاری نیروی انتظامی ، اتاق اصناف ، صنعت و معدن و شبکه بهداشت تا اطلاع ثانویه پلمپ شود.

وی ابراز کرد: تعطیلی کلیه مدارس ، دانشگاه ها، تعطیلی استخر های شنا و باشگاه های ورزشی ومسابقات ورزشی، عدم برگزاری نمایشگاه های فصلی، جمع آوری سلف سرویس از رستورانها و اغذیه فروشی ها، تامین کلر آب مصرفی خانوار در بالاترین رنج مطلوب از دیگر اقدامات پیشگیرانه در این زمینه است.

صیدی گفت: آب فاضلاب شهری و روستایی برای پیشگیری از ویروس کرونا نسبت به قطع  آب خانوار های شهری و روستایی که دارای بدهی خود داری کنند.

وی عدم برگزاری نمایشگاه های فصلی، جمع آوری سلف سرویس از رستورانها و اغذیه فروشی ها، تامین کلر آب مصرفی خانوار در بالاترین رنج مطلوب، نصب اطلاعیه در اماکن متبرکه ،رعایت دقیق موازین بهداشتی در آسایشگاه های معلولین و مراکز ترک اعتیاد  را از دیگر اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کورونا ویروس ذکر کرد.

صیدی افزود: گندزدایی مستمر غسالخانه و جلوگیری از ورود افراد به داخل غسالخانه به جزء غسال، رعایت ضوابط و مقررات مربوط به کف و دفن افراد مشکوک و مثبت، اطلاع رسانی در خصوص عدم برگزاری مراسمات چهلم و سالگرد، نصب اطلاعیه در اماکن متبرکه ،رعایت دقیق موازین بهداشتی در آسایشگاه های معلولین، مراکز ترک اعتیاد، گندزدایی آمبولانس ها و بالگردهای پس از انتقال افراد مشکوک، تامین ماده گندزدا و صابون مایع به اندازه کافی، گندزدایی مستمر کشتارگاه دام و طیور را از دیگر اقدامات پیشگیرانه است.