گردشگری و توریسم

ملخ ها در پارسیان زمین گیر می شوند

مجتبی رضاپور شامگاه یکشنبه درنشست ستاد هماهنگی مبارزه با ملخ صحرایی در این شهرستان افزود: مدیریت جهادکشاورزی پارسیان نیز آمادگی لازم را برای مقابله با هجوم ملخ های صحرایی به باغ ها و مزرعه های کشاورزی را دارد. 
وی با اشاره به هجوم ملخ های صحرایی به برخی از مزرعه های بخش مرکزی پارسیان اظهارداشت:هم اکنون ۹۰۰ لیتر سم از تهران و ۳۰۰ لیتر سم از بندر لنگه   خریداری شده  و روزانه ۲۰ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان سم پاشی خواهدشد.
فرماندار پارسیان اظهارداشت: همه اعضای ستاد بحران مبارزه با ملخ صحرایی باید براساس تکالیفی که دارند همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم این بحران را مدیریت و پشت سر بگذاریم.
‎رضاپور در ادامه بر همکاری دهیاران و اعضای شورای روستاها و همچنین ادارات عضو ستاد بحران با مدیریت جهاد کشاورزی در جهت رصد و پایش ملخ در سطح شهرستان تاکید کرد.
وی با بیان این که مهم ترین مولفه مقابله با هجوم ملخ های صحرایی در مزارع، اقدامات سنجیده با همکاری و همراهی کشاورزان است ، گفت : داشتن امکانات و تعامل و همراهی مدیران دستگاه های اجرایی و در اختیار گذاشتن خودروهای ادارات در راستای مبارزه و سم پاشی در جهت سریع تر پیش بردن اهداف عنوان کرد.
‎فرماندار پارسیان تاکید کرد: ادارات متولی امر نسبت به اطلاع رسانی جهت آگاهی مردم و کشاورزان از خطرهای ناشی از هجوم ملخ و پیامدهای های آن و همچنین روش های مقابله و پیشگیری اقدام نمایند.

شهرستان پارسیان در دورترین نقطه غرب هرمزگان واقع شده است.