گردشگری و توریسم

فرانسه از کمک‌های مالی به لبنان خبر داد 

به گزارش دیلی استار، “برونو لومر” در پایان نشست وزرای مالی کشورهای گروه ۲۰ در ریاض با هشدار به تاثیرات سیاست های آمریکا در منطقه و تاثیر آن بر اقتصاد لبنان گفت: فرانسه آماده است تا از نظر مالی از جمله دوجانبه یا چند جانبه از لبنان حمایت کند.  

لومر افزود: فرانسه همیشه آماده کمک به لبنان است و در گذشته همیشه این گونه بوده است و در آینده نیز این گونه خواهد بود.  

وزیر دارایی فرانسه در ادامه تاکید کرد: در صورت هرگونه نیاز به کمک در لبنان، فرانسه در آنجا حضور خواهد داشت.  

«حسان دیاب» نخست وزیر لبنان در ماه گذشته از اتحادیه اروپا خواست برای پشت سر گذاشتن و حل بحران اقتصادی و مالی و تامین نیازهای معیشتی مردم، سیستم ارتباطی برای کمک ضروری و فوری به این کشور برقرار کند.  

وی در دیدار با «رالف طراف» نماینده اتحادیه اروپا در لبنان و سفیران کشورهای اروپایی در بیروت تاکید کرد: لبنان نیازمند کمک رسانی سریع در همه زمینه‌ها، از جمله برق، دارو، مواد غذایی و مواد اولیه است.  

حسان دیاب افزود: دولت لبنان منتظر آغاز اجرای نتایج نشست «سیدر» است و برنامه ریزی لازم را برای اجرای اصلاحات مورد نظر اتحادیه اروپا انجام داده و در این ارتباط کمیته مشترک میان وزارتخانه‌ها برای پیگیری پیشرفت‌های حاصل شده، تشکیل شده است.  

«گروه بین المللی حامی لبنان» در نشست موسوم به «سیدر» در پاریس ۱۷ آذر ماه گذشته تصویب کرد در صورت انجام اصلاحات اقتصادی و اجتمای در لبنان ۱۱ میلیارد دلار به این کشور کمک کند.  

این گروه شامل نمایندگان سازمان ملل، چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، روسیه، انگلیس، آمریکا، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب بوده و درسال ۲۰۱۳ میلادی تشکیل شده و محل برگزاری نشست‌های آن در پاریس است.