اخبار گردشگری

6 دلیل جذاب برای انتخاب تفلیس بعنوان مقصد سفر گردشگری

همیشه برای گردشگران، سفر به یک مقصد گردشگری نزدیک، پر از زیبایی و در عین حال ارزان، جذاب بوده است.

گرجستان، از نظر موقعیت بین دریای خزر و دریای سیاه واقع شده و از نظر فاصله، جزء کشورهای نزدیک به ایران است. این کشور، همواره مقصد شگفت انگیزی برای گردشگران ایرانی به حساب می آید. تفلیس به عنوان پایتخت اقتصادی، سیاسی، و فرهنگی گرجستان، همواره برای مردم منطقه و گردشگران جذابیت‌هایی برای ارائه کردن داشته و دارد. در این مقاله، به ذکر 5 دلیل که تفلیس را جزء یکی از بهترین مناطق گردشگری قرار می‌دهد می پردازیم.

  1. گردش در تفلیس از طریق تور، با بودجه کم و ارزان

تفلیس و کشور گرجستان، مقصدی بسیار ارزان برای اقشار مختلف گردشگران، از جمله کسانی که کم هزینه سفر می کنند یا کسانی که هزینه برایشان مهم نیست، می باشد. قیمت هتل های تفلیس، حمل و نقل، خوراک، حتی جاذبه های دیدنی، نسبتا ارزان هستند. مهم تر از همه این است که اغلب مکان های دیدنی تاریخی، کاملا رایگان هستند. همچنین برای کاهش هزینه سفر، می توانید از تور گرجستان استفاده کنید و از سفر خود لذت بیشتری ببرید. تورهای گرجستان، با قیمتی پایین تر امکانات ویژه ای را برای شما می دهند. به عنوان مثال: بعضی تورها کارت تخفیف یا رایگان پارک های آبی را میدهند.

  1. تفلیس، شهری با تاریخ غنی و سبک های معماری گوناگون

پایتخت گرجستان، یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا است. در نتیجه، برای گردشگران، گزینه های تاریخی دیدنی زیادی وجود دارد. این شهر در قرون وسطی، توسط قدرت های خاورمیانه رهبری می‌شده و بعدها امپراتوری روسیه اثرات خود را بر این شهر باقی گذاشتند، و تفلیس همچنان نشان هایی از آن دوران را در دل خیابان ها و بناهای خود حفظ کرده است. یکی از دلایلی که گردشگران تفلیس را بعنوان مقصد خود انتخاب می کنند، تورهای ارزان گرجستان است که در هر موقع از سال می توان به راحتی تهیه کرد.

در تفلیس می توان انواع معماری از دوره های مختلف تاریخی این شهر را مشاهده نمود. از دیوارهای اولیه شهر گرفته تا خرابه های شهر قدیم تفلیس، معماری سبک شوروی و حتی ساختمان های مدرن شیشه ای. تفلیس به زیبایی این تنوع معماری را در خود نمایان کرده و این شهر را به محلی بی نظیر برای سفر مبدل می نماید.

  1. تفلیس و بازارهای محلی

وقتی در حال قدم زدن در خیابان های شهر هستید، متوجه بازارهای کوچک و بزرگ زیبایی می شوید که در هر گوشه ای از شهر جاری ست. سبزیجات، میوه، سوغاتی، و انواع لوازم توسط کشاورزان یا فروشندگان وسایل دست دوم فروخته می شود. اقلامی که در این بازارها فروخته می شود نسبتا” ارزان تر از سوپرمارکت ها و فروشگاه هاست. اگر از تور گرجستان استفاده کرده اید، اغلب تورلیدر ها، بازارهای محلی را طبق برنامه های بازدید، به گردشگران نشان می دهند.

  1. تفلیس، میزبان فستیوال های موسیقی

برای گردشگرانی که علاقمند به شرکت در فستیوال های موسیقی هستند، تفلیس مقصدی بسیار مناسب است. سالانه فستیوال های فراوانی در سراسر شهر برگزار می گردد که برنامه ی اجرای آنها اغلب در طول بهار، تابستان و یا پاییز می‌باشد. اگر جزء این دسته از افراد هستید، حتما در فصول ذکر شده بلیط هواپیما تفلیس را تهیه کنید. چون پروازهای تنفلیس، معمولا خیلی زود به فروش میرسند. پس به سرعت خرید بلیط هواپیما تفلیس خود را انجام دهید و سفر خاطره انگیزی به این شهر رویایی را آغاز نمایید.

  1. پایتخت غذاهای خوشمزه در رستوران های محلی و هتل ها

اگرچه اکثر رستوران های این شهر، غذاهای گرجی سرو می کنند، اما هنوز برخی رستوران ها غذاهایی از کشورهای دیگر را نیز ارائه می دهند. با این وجود اغلب گردشگران ترجیح می دهند که غذاهای محلی را امتحان کرده و از آن لذت ببرند. پس حتما غذاهایی مانند خینکالی(کوفته گوشت)، خاچاپوری (پیراشکی پنیر)، کباب گرجی و سبزیجات با سس گردو را امتحان نمایید. بسیاری از افراد، علاقه ای به میل کردن غذاهای گرجی در رستوران های داخل شهر را ندارند و ترجیح میدهند این غذاها را هتل های گرجستان تجربه کنند. معمولا در رستوران های هتل های تفلیس، می توان غذاهای خاص محلی گرجی را سفارش داد و امتحان کرد.

  1. شهری دوستدار کودکان

در سفر به تفلیس بعنوان یک گردشگر بزرگسال، می توانید از مکان های دیدنی تاریخی و جاذبه های طبیعی زیادی لذت ببرید. اگر سفری خانوادگی به تفلیس تدارک دیده اید نیز مطمئن باشید که در این شهر حوصله کودک شما سر نخواهد رفت. در این بخش مکان هایی به شما معرفی می کنیم تا سفر به تفلیس برای کودکان هم جذاب باشد.

در پکیج سفرتان به این شهر، یا در سفرتان با تور گرجستان، سر زدن به پارک هایی مثل پارک متاتسمیندا، پارک موشتیدی و پارک رایک، لحظات خاطره انگیز و خوبی برای کودکتان خواهد ساخت. باغ وحش تفلیس هم مطمئنا برای کل اعضای خانواده جالب خواهد بود. اگر تمایل دارید که فرزندتان نیز با فرهنگ گرجستان بیشتر آشنا شود، تفلیس به شما مجموعه تئاتر رزو گابریادز ماریونت و موزه عروسک ها و همچنین پارک آبی جینو پارادیس را پیشنهاد می کند. 

اگر شما هم تمایل به سفری ارزان و نزدیک به گرجستان دارید، سوال اول شما، تهیه بلیط هواپیما تفلیس و هتل‌های گرجستان است. آسان ترین کار مراجعه به وبسایت Trip است تا زمان پرواز و اسکان خود را مشخص کنید. در ضمن، میتوانید از بهترین تور گرجستان با قیمت مناسب اطلاع پیدا خواهید کرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
trip.ir » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.