گردشگری و توریسم

اعلام آمادگی بسیج جامعه پزشکی برای مقابله با کرونا

به گزارش روز یکشنبه بسیج جامعه پزشکی کشور با ابراز تأسف از شیوع کرونا ویروس در کشور و ابتلا و درگذشت تعدادی از هم وطنان عزیزمان از آمادگی نیروهای خود برای همکاری با وزارت بهداشت به منظور جلوگیری از شیوع گسترده تر این بیماری در سطح کشور خبر داد.
بنا به اعلام روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، کانون های این سازمان در سراسر کشور برای ویزیت رایگان مردم خصوصاً در مناطق محروم و کمتر برخوردار از طریق برپایی بیمارستان های صحرایی برای مقابله با کروناویروس اعلام آمادگی کرده اند.
تیم های پزشکی شهید رهنمون در نظر دارند تا از طریق ویزیت رایگان مردم در بیمارستان ها و درمانگاه های صحرایی و یا سایر مراکز استقرار نیروهای جهادگر پزشکی، موارد مشکوک ابتلا به کروناویروس را کشف و برای درمان به وزارت بهداشت معرفی نمایند.
اکنون کانون های سازمان بسیج جامعه پزشکی در سراسر کشور مشغول ارائه انواع آموزش های لازم به مردم در جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و راه های مقابله با آن در صورت ابتلا به این بیماری هستند.

ویروس کرونا از دی ماه گذشته تا کنون بیش از دو هزار قربانی گرفته است. تقریبا تمامی جانباختگان از چین، ‌کشوری که ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد، هستند. چهار نفر نیز در ایران بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌ اند. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.
بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (یکشنبه) گفت: تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به هشت و تعداد مبتلایان به ۴۳ نفر رسید.