گردشگری و توریسم

امپراتور ژاپن از تاثیر کرونا بر المپیک توکیو ابراز نگرانی کرد 

به گزارش رویترز، “ناروهیتو” امپراتور جدید ژاپن در اولین کنفرانس خبری خود بعد از تاجگذاری گفت: ژاپن در ۱۰ ماه گذشته شاهد حوادث دردناکی از جمله طوفان تایفون در سال گذشته و ویروس کرونا در سال جاری بوده است.  
ناروهیتو افزود: ویروس جدید کرونا باعث نگرانی است، می‌خواهم برای خانواده‌هایی که به این ویروس مبتلا شده‌اند، همدردی خود را اعلام کنم.  
به گفته امپراتور ژاپن،اکنون من به افرادی که برای درمان و جلوگیری از شیوع این ویروس تلاش می‌کنند فکر می‌کنم،امیدوارم که تلاش‌های آن‌ها به زودی نتیجه بخش باشد.  
پیشتر قرار بود امپراتور ژاپن اولین سخنرانی خود را در روز ۲۳ فوریه (۴ اسفند) انجام دهد اما دولت ژاپن اعلام کرد که به خاطر جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تمام جشن‌های جشن تولد امپراتور و گردهمایی عمومی در شهر توکیو را لغو می‌کند.  
دیوان سلطنتی ژاپن در این باره گزارش داد که با توجه به شرایط پیش آمده، سخنرانی امپراتور ژاپن که قرار بود روز جاری (چهارم اسفند) برگزار شود، لغو خواهد شد.   
به دنبال شیوع ویروس مرگبار کرونا بیش از ۸۰ نفر در سراسر ژاپن به این ویروس مبتلا  و تا کنون سه نفر جان خود را از دست داده اند.   
المپیک تابستانی ۲۰۲۰ به نام رسمی «بازی‌های المپیاد سی و دوم» شناخته می‌شود، مراسمی ورزشی است که از تاریخ ۲۴ جولای (۳ مرداد ۱۳۹۹) تا ۹ آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۹ مرداد ۱۳۹۹) به میزبانی شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار خواهد شد.