گردشگری و توریسم

سران ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه در مورد ادلب نشست برگزار می‌کنند

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان که در شهر ازمیر سخنرانی می‌کرد، گفت: ۵ مارس (۱۵ اسفند) با آنگلا مرکل، ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون در مورد ادلب نشستی خواهیم داشت.

وی افزود: مساله ادلب به اندازه عفرین و منطقه [عملیاتی] چشمه صلح برای ما دارای اهمیت است و با پوتین در این موضوع با تاکید صحبت کردم.

رییس جمهور ترکیه همچنین گفت: آنکارا به برقراری صلح در ادلب و دیگر مناطقی که گروه های تروریستی مانند سازمان «پ. ک.ک» حضور دارند،  تاکید دارد.

در هفته های اخیر منطقه امن ادلب بر اثر تحرکات تروریست ها متشنج شده و ورود ارتش ترکیه به این منطقه و درگیری ان با نیروهای ارتش سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب ازسوی گروه های تروریستی بر تنش ها به شدت افزوده است.

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین و اردوغان روسای جمهوری روسیه و ترکیه در گفت وگوی تلفنی در خصوص اوضاع منطقه ادلب مذاکره کردند.

تفاهم نامه سوچی بین روسای جمهوری روسیه و ترکیه که در سال ۲۰۱۷ امضا شد از جمله شامل جداسازی معارضان سوری میانه رو از تروریست ها را دربر می گیرد.

سران روسیه و ترکیه در پاییز گذشته نیز توافق کردند که در مرز سوریه و ترکیه تا محدوده ای به عمق ۳۰ کیلومتر تسلیحات و واحدهای مسلح خارج شوند و واحدهای گشت نظامی روسی و ترکیه ای در این منطقه با گشت زنی منظم نظارت داشته باشند.