گردشگری و توریسم

رویکردهای نوین در حفاظت از تنوع زیستی بررسی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محمد مدادی از آغاز فراخوان و دریافت مقالات اولین همایش ملی تنوع زیستی خبر داد و افزود: این همایش در چهار رویکرد اصلی شناخت و معرفی تنوع زیستی کشور و مطالعات بنیادین آن، حفاظت در سطوح سه گانه بهره برداری پایدار از تنوع زیستی و آموزش و جریان سازی در سطوح مختلف جامعه برگزار و در بیش از ۱۰ محور بر اساس ضرورت علمی و اجرایی موجود نسبت به پذیرش مقالات اقدام خواهد کرد.

دبیر علمی اولین همایش ملی تنوع زیستی رویکردهای نوین در حفاظت، مدیریت گونه ها و جمعیت ها، ابعاد حقوقی و بین المللی تنوع زیستی، اثرات تغییرات اقلیم بر تنوع زیستی، کشاورزی پایدار، دانش بومی و مشارکت آگاهانه در حفظ تنوع زیستی را از محورهای مهم این همایش برشمرد.

وی افزود: این همایش به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی در خرداد ماه سال آینده با همکاری و مشارکت مراجع علمی و اجرایی مرتبط از جمله پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار، دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی برگزار می شود، محققان و متخصصان تا پایان اسفند ماه فرصت ارسال مقاله از طریق پایگاه اینترنتی همایش به نشانی biodiversitycongress.ir  را دارند.

مدادی همچنین با اشاره به تجربیات ارزشمندی که کارشناسان سازمان در سطح کشور در موضوع تنوع زیستی دارند، گفت: برای تشویق کارشناسان سازمان به منظور مستند سازی تجربیات علمی و عملی خود، امتیازات ویژه آموزشی برای آنان در صورت پذیرش مقالات آن‌ها منظور خواهد شد.

سازمان ملل برای افزایش آگاهی‌ها از مسائل مربوط به تنوع زیستی، روز ۲۲ مه (اول خرداد ماه) را روز جهانی تنوع زیستی (IDB) نام‌گذاری کرده است.