گردشگری و توریسم

کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت (۲۶بهمن تا دوم اسفند)

استاندار کرمانشاه گفت: با سرمایه‌گذاری هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، تعداد روستاهای گازدار استان از ۲۰۹ روستا به یک هزار و ۳۲۱ روستا در دولت تدبیر و امید افزایش یافت.

هوشنگ بازوند در آیین افتتاح گازرسانی به چهار روستای دهستان قزوینه از توابع شهرستان کنگاور افزود: این خدمات قابل توجه دولت تدبیر و امید در راستای محرومیت زدایی و توجه به مناطق کم برخوردار و محروم مورد تاکید حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

وی افزود: امروز عملکرد نظام جمهوری اسلامی را می بینید که خدماتی همچون گازرسانی به این روستای دوردست و صعب العبور را در راستای آسایش و رفاه مردم این منطقه کرده است.

کرمانشاه از راه‌اندازی بوکس میان بانوان استقبال می‌کند

رییس هیات بوکس استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون هیچ ابلاغیه ای مبنی بر راه‌اندازی این رشته ورزشی میان بانوان نداشته‌ایم، گفت: در عین حال اگر این ابلاغیه از سوی فدراسیون صادر شود کرمانشاه از آن استقبال خواهد کرد.

حسین فشی اظهارداشت: هیات بوکس استان کرمانشاه تابع قوانین و مقررات و ضوابط کشور بوده و موظف است طبق قانون و آنچه که در آن ذکر شده رفتار کند.

وی ادامه داد: با وجود علاقه مندی که میان بانوان برای ایجاد رشته بوکس میان آنها وجود دارد تاکنون هیچ دستورالعمل و ابلاغیه ای در خصوص فعالیت قانونی در این خصوص صادر نشده است.

حدود ۹۷ درصد مردم ۱۰ تا ۴۹ سال استان کرمانشاه باسوادند

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: ۹۶.۷۷ درصد افراد بین ۱۰ تا ۴۹ سال استان کرمانشاه باسواد هستند که نسبت به سه سال گذشته ۲ درصد رشد دارد.

هرمز نوروزی فرد در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: امسال باید ۱۳ هزار و ۶۴ نفر در استان باسواد می شدند که تاکنون ۱۳ هزار و ۲۸۲ نفر را زیرپوشش سوادآموزی قرار داده‌ایم که معادل ۱۰۱ درصد و بیش از هدف‌گذاری انجام شده است.

وی بابیان اینکه اختلاف درصد باسوادی بین مردان و زنان در کرمانشاه تا حدودی از میانگین کشوری بالاتر است، عنوان کرد: در این راستا طرح ارتقا سطح سواد زنان و دختران روستایی و عشایر را از سال گذشته در استان اجرا کرده‌ایم.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه افزود: از سال گذشته تاکنون یک هزار و ۷۰۰ نفر از زنان و دختران روستایی و عشایری چند شهرستان استان را زیرپوشش سوادآموزی قرار داده‌ایم و هزار نفر دیگر را هم طبق برنامه در سال آینده زیرپوشش خواهیم برد.

همایش سرمایه‌گذاری گردشگری در کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، از برگزاری همایش سرمایه‌گذاری گردشگری منطقه‌ای غرب کشور در دهم اسفند ماه امسال در این استان خبر داد.

امید قادری در نشست هماهنگی برگزاری این همایش که با حضور معاون هماهنگی اقتصادی استاندار کرمانشاه در محل اداره‌ کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سرمایه‌گذارانی که توسط وزارت میراث فرهنگی، اداره کل استان‌های وزارت متبوع، استانداری کرمانشاه، اتاق بازرگانی، اداره‌ کل میراث فرهنگی استان و فعالین گردشگری شناسایی شده‌اند به این همایش دعوت شده اند.

وی با تاکید بر این‌ که تلاش شده است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران معرفی شود در خصوص نحوه برگزاری همایش گفت: این همایش در ۲ بخش صبح و بعدازظهر شامل افتتاحیه، پنل های تخصصی گردشگری شهری، گردشگری روستایی، گردشگری سلامت، گردشگری آبی و اختتامیه برگزار می شود.

قادری در ادامه افزود: این همایش با حضور مقامات عالی رتبه استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان و همدان و همچنین آقای آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می‌شود.

۷۰ درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی شاغل هستند

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ۷۰ درصد از دانش‌آموختگان این دانشگاه شاغل هستند و ۳۸ درصد شغل آنها با رشته تحصیلی‌شان منطبق است که در بین دانشگاه‌های کشور جایگاه بسیار خوبی است.

محمدحسین امید در نشست خبری که در سرسرای دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز کرمانشاه برگزار شد، افزود: این دانشگاه در سال جاری ۱۰۰ هزار نفر یعنی ۲۰ درصد بیشتر از مهر ۹۷ دانشجو جذب کرده است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در دوره تکمیل ظرفیت بهمن ماه تاکنون ۳۲ هزار دانشجو ثبت نام کرده افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال توان جذب ۴۰۰ هزار دانشجو دارد که در سال جاری ۳۰۰ هزار صندلی خالی دارد.

امید با بیان اینکه در سال ۹۴، چهار میلیون و ۸۰۰ دانشجو در کشور مشغول به تحصیل بودند، گفت: امسال تعداد دانشجویان کشور به سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده و کاهش دانشجو فقط مختص این دانشگاه نیست.

ایرنا کرمانشاه رسانه فعال منادی وحدت شناخته شد

خبرگزاری ایرنا مرکز کرمانشاه براساس ارزیابی انجام شده توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه به عنوان رسانه فعال منادی وحدت شناخته شد.

خبرگزاری ایرنا در این ارزیابی توانست رتبه اول را در بین رسانه های استان کرمانشاه کسب کند و لوح تقدیر این عنوان روز چهارشنبه در مراسم پایانی دوره آموزشی منهاج ویژه روحانیون اهل سنت در سرسرای اجتماعات بنیاد شهید به نماینده این خبرگزاری اعطا شد.

همچنین در این ارزیابی پس از خبرگزاری ایرنا، سایت مرصاد نیوز در رتبه دوم قرار گرفت و خبرگزاری های مهر و شبستان نیز به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.

پوشش خبری و تصویری برنامه های هفته وحدت در استان کرمانشاه یکی از مهمترین معیارهای ارزیابی رسانه های فعال استان کرمانشاه توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه بوده است.

سالن ۶ هزار نفری کرمانشاه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که در سال ۹۹ سه سالن ورزشی ۶ هزار نفری در شهرهای کرمانشاه، کرج و مشهد افتتاح خواهند شد.

مسعود سلطانی فر در حاشیه بازدید از سالن ۶ هزار نفری در حال ساخت دهکده المپیک کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: ۱۰ سالن ۶ هزار نفری در کشور در دست احداث داریم که عملیات اجرایی آنها از ۱۲ سال قبل متوقف شده بود.

وی با بیان اینکه روند احداث این سالن ها دوباره از سه سال پیش پیگیری شده است، گفت: یکی از این سالن ها در سنندج قرار دارد که تا ۱۵ روز دیگر به بهره برداری می رسد و سالن ۶ هزار نفری شیراز نیز تا ۲ ماه آینده آماده افتتاح می شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: سه سالن هم در شهرهای کرمانشاه، مشهد و کرج در دست احداث است که در صورت تامین اعتبار در سال ۹۹ به بهره برداری خواهند رسید.

میانگین بارش باران در استان کرمانشاه به ۲۲۲ میلی‌متر رسید

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه میانگین بارش باران از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر تا اول اسفند) به ۲۲۲ میلی‌متر رسیده است، گفت: میانگین بارش های ابتدای مهر ماه امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴۸۵ میلی متر بود ۵۴ درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز ۲۱ درصد کاهش داشته است.

علی محمد زوراوند تصریح کرد: در این مدت پاوه با ۲۹۵ میلی متر، ماهیدشت با حدود ۲۹۰ میلی متر و گواور با حدود ۲۷۱ میلی متر بیشترین بارش های استان را به خود اختصاص داده اند، ضمن اینکه سومار با ۸۹ میلی متر بارندگی، قصرشیرین با ۱۵۴ میلی متر و سنقروکلیایی با کمی بیش تر ۱۷۱ میلی متر به عنوان کم بارش ترین نقاط استان بوده اند.

وی همچنین میانگین بارش باران در شهر کرمانشاه را نیز حدود ۲۵۶ میلی متر ذکر کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳۹۶ میلی متر بوده ۳۶ درصد کاهش ولی در مقایسه با دوره بلند مدت چهار درصد رشد نشان می دهد.

زنگ انتخابات در کرمانشاه نواخته شد

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز (جمعه دوم اسفند) در استان کرمانشاه آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.

کار رای گیری در ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه برای انتخاب هشت نماینده مجلس شورای اسلامی از بین ۱۳۴ نامزد باقی مانده آغاز شده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات کرمانشاه یک هزار و ۵۸۵ صندوق اخذ رای امروز آرای مردم این استان را جمع آوری می کنند که از این تعداد ۶۲۱ صندوق سیار و باقی ثابت هستند.

یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۱۳ نفر از مردم استان کرمانشاه در این دوره از انتخابات واجد شرایط رای دادن هستند که ۵۸ هزار و ۲۸۰ نفر از آنها را رای اولی ها تشکیل می دهند.

حضور پرشور در انتخابات شکستی دیگر برای دشمنان کشور رقم می زند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: حضور پرشور و حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی شکستی دیگر برای دشمنان کشور و در اس آنها آمریکا رقم خواهد زد.

آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: هرقدر حضور مردم گسترده تر باشد باعث می شود دشمنان بیشتر از مواضع خود علیه جمهوری اسلامی عقب نشینی کنند و در دست یابی به اهداف و برنامه های خود ناکام بمانند.

وی با اشاره به تلاش حداکثری دشمنان و رسانه های آنان برای جلوگیری از حضور پرشور مردم پای صندوق های رای، افزود: ملت اگاه و با بصیرت ایران همانگونه که ۴۱ سال است در تمامی صحنه های دفاع از انقلاب و آرمان های آن در صحنه بوده اند این بار نیز بدخواهان نظام را ناکام خواهند گذاشت.

آیت الله علما تصریح کرد: حضور در انتخابات به معنای مشارکت در تصمیم گیری های آینده کشور است که همه باید نسبت به آن حساس بوده خود را در قبال آن مسوول بدانیم.