گردشگری و توریسم

اخذ رای در چهار حوزه انتخابیه یزد آغاز شد

از دقایق اولیه آغاز رای گیری بیشتر شعبه های رای در مرکز استان و شهرستان های بهاباد، بافق، خاتم، ابرکوه، مهریز، تفت، اشکذر، میبد و اردکان با استقبال چشمگیر مردم روبرو شده است.

مردم همیشه در صحنه و قدرشناس استان در حالی که شناسنامه های خود را در دست دارند در محل حوزه های رای گیری حاضر و در حال رای دادن هستند.

امروز یزدی ها از میان ۱۱۲ نامزد باقی مانده مورد تایید شورای نگهبان چهار نفر را برای چهار سال به نمایندگی از خود در قوه مقننه انتخاب می کنند.

در انتخابات این دوره در مهلت قانونی ۲۳۹ نفر داوطلبی خود را با ثبت نام در انتخابات اعلام کردند که از این تعداد ۱۴۷ نفر تایید شدند  و تا عصر روز پنجشنبه  ۳۵ نفر کناره گیری خود را از نامزدی مجلس اعلام کردند.

برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط حق رای هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر مرد و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر زن هستند .

 آمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس به تفکیک شهرستان‌ های استان در ابرکوه ۳۴ هزار و ۶۵۵ ‌نفر، اردکان ۶۱ ‌هزار و ۴۴۵ نفر، اشکذر ۲۱ هزار و ۱۳۳ نفر، بافق ۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر، بهاباد ‌١٠ هزار و ۹۷۷ نفر، تفت ۳۰ هزار و ۶۸ نفر، خاتم ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر، مهریز ۳۳ هزار و ۱۴۹ نفر،‌ میبد ۶۱ هزار و ۶۶۲ نفر و شهرستان یزد ۴۱۵ هزار و ۵۵ نفر اعلام شده است.

 آمار رای اولی‌های استان ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر  است که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

میزان مشارکت مردم یزدی در انتخابات دوره قبلی ۷۴ درصد بود که به نسبت جمعیت از لحاظ مشارکت در میان ۳۱ استان در جایگاه پنجم قرار داشت.  

 استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند .