گردشگری و توریسم

اردن تصمیم جدید رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی را محکوم کرد

به گزارش تارنمای روزنامه “الغد” اردن، “ضیف الله الفایز” سخنگوی وزارت خارجه اردن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین، تاکید کرد که این اقدامات یکجانبه غیرقانونی، نقض صریح قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی به شمار می‌رود.

وی همچنین خواستار توقف هرچه سریع‌تر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اردن همچنین از جامعه بین‌الملل خواست موضعی قاطع برای توقف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی که راه‌حل تشکیل دو کشور و هرگونه فرصت تحقق صلح را از میان می‌برد، اتخاذ کند.

“بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر و رییس حزب “لیکود” رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب و تنها دو هفته مانده به انتخابات کنست، وعده ساخت ۶ هزار و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی جدید برای یهودیان در جنوب قدس را داد.

شورای امنیت ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (سوم دی ماه ۹۵) قطعنامه ۲۳۳۴ را تصویب کرد که در آن خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم تل آویو در فلسطین شد.

این قطعنامه خواستار توقف تمامی فعالیت های شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی شد.

۱۴ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله چهار عضو دائم آن شامل چین، فرانسه، روسیه و انگلیس به این قطعنامه رأی مثبت دادند و تنها نماینده باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا برای نخستین بار به این قطعنامه رأی ممتنع داده بود.