اخبار گردشگری

رالی خودروهای دو دیفرانسیل در کویر ریگ جن

کلوپ ملی سافاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رالی دو روزه خودروهای دودیفرانسیل را در کویر ریگ جن استان اصفهان برگزار می کند.

به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، نحوه اجرای این مسابقه که در روزهای ۱ و ۲ اسفند ۹۸ در یک کلاس و در مسیری به طول ۱۰۰ کیلومتر برگزار می شود، به صورت تیمی و هر تیم شامل سه خودرو، خواهد بود.

رالی خودروهای دودیفرانسیل ریگ جن در راستای اهداف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به منظور رونق گردشگری داخلی، ترویج فرهنگ صحیح سافاری بدون آسیب رساندن به طبیعت، حفاظت همه جانبه از محیط زیست، افزایش دانش و مهارت رانندگی در کویر، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، تقویت روحیه همیاری و انجام فعالیت های گروهی در کویر، طراحی شده و برگزار می شود.

برنامه روز نخست رالی پنجشنبه یکم اسفند ماه، حرکت به صورت مختصات یابی نقطه به نقطه و با استفاده از جی پی اس از انارک به سمت ریگ جن، بازدید از کاروانسراهای تاریخی انارک و ناروسیه، روستای تاریخی علم حاج باقر، ریگ جن و معدن قدیمی آلمانی ها و اقامت و سکونت در کمپ شبانه در میان رمل های زیبای کویر خواهد بود.

برای روز دوم مسابقه نیز شروع از محل کمپ شبانه و حرکت به سمت انارک در نظر گرفته شده است.

پس از رسیدن به خط پایان، بر اساس نظر داوران و امتیازهای کسب شده از سوی شرکت کنندگان، نتایج اعلام و نفرات برتر معرفی می شوند.

زمان و محل تکمیل مدارک و برگزاری جلسه توجیهی، عصر روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ۹۸ در کاروانسرای انارک واقع در بخش انارک استان اصفهان خواهد بود.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.