اخبار گردشگری

خواهر خوانده جدید همدان از آذربایجان آمد!

خواهر خوانده جدید همدان از آذربایجان آمد!

خواهر خوانده جدید همدان از آذربایجان آمد!

جدید ترین خواهر خوانده همدان هم مشخص شد!تبریز! در ادامه روند خواهر خواندگی همدان در سال جاری پس از بم،شهمیزاد،اصفهان حال شهر تبریز جدید ترین دست آورد خواهر خواندگی همدان است

فارس در این خصوص نوشت: شهر همدان در دو دهه اخیر با چهار شهر خارجی و یک شهر از شهرهای ایران پیمان خواهرخواندگی بسته است؛ اما این خواهر خوانده‌‌ها تاکنون در حق همدان خواهری نکرده‌اند.

↩️خواهرخواندگی قرارداد یا تفاهمنامه‌ای است بین شهرداران دو شهر که برای ایجاد همبستگی و اتحاد و ایجاد بستری به منظور توسعه روابط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی منعقد می‌شود.

از آنجا که واژه شهر در بیشتر زبان‌های دنیا واژه‌ای مونث است به این تفاهم خواهرخواندگی می‌گویند و مسئولان دو شهر برای اثبات حسن نیت خود در اغلب موارد نام یکی از خیابان‌ها و یا میادین شهرشان را به نام خواهرخوانده خود تغییر می‌دهند.

خواهر خوانده جدید همدان از آذربایجان آمد!

حال جای سوال است خواهرخواندگی همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین با شهرهای مختلف چه ثمری داشته باشد؟ ثمره قراردادهای خواهرخواندگی همدان با شهرهای خارجی چه بوده؟ آیا این خواهرخواندگی گره‌ای از مدیریت شهری ما باز کرده است؟ اگر انعقاد این قراردادها اقدامی نمایشی نیست پس چه نامی می‌توان روی آن گذاشت؟ با کدام خواهرخوانده کار به جایی مطمئن بردیم که حالا رخت خواهرخواندگی دیگری را برای همدان بر تن دیگر شهری دوخته‌ایم؟

گفته می شود این اعلام خواهر خواندگی ها که از سوی کمیسیون گردشگری شورای شهر همدان در حال پیگیری است ،یکی از اهداف آن جذب گردشگران است،حال باید پرسید در حالی که آژانس های همدان هیچ توری به خواهر خواندهای همدان ندارند و بلعکس نیز اینگونه است چگونه قرار است از انعقاد خواهر خواندگی بهره گردشگری ببریم؟؟