گردشگری و توریسم

۴۲ پروژه گردشگری امسال در کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

اصغر رشنو روز سه شنبه در اولین جلسه کارگروه سرمایه گذاری و حمایت بخش خصوصی رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ که به ریاست معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در اداره کل میراث فرهنگی برگزار شد، اظهارداشت: با توجه به همدلی و همکاری که در استان وجود دارد، فضا برای حضور سرمایهگذاران در استان فراهم است.
او با بیان اینکه ما باید از فرصت رویداد بین المللی گردشگری روستایی و اکوتوریسم کرمانشاه ۲۰۲۰ نهایت بهره برداری را بکنیم، گفت: هر هفته جلسه بررسی طرح های سرمایه گذاری گردشگری در این اداره کل برگزار می شود و به طور میانگین هر هفته ۱۰  تا ۱۵ موافقت اصولی صادر می شود.
رشنو ادامه داد: احداث نمایشگاه های دائم صنایع دستی در سطح کرمانشاه را اتفاق بسیار خوبی برای توسعه بازار فروش صنایع دستی استان خواهد بود که پس از بهره برداری می تواند تحول آفرین باشد.
معاون سرمایه گذاری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امسال تعهد این اداره کل در برنامه توسعه استان بهره برداری از ۲۰ اقامتگاه بومگردی بوده است که ما تا پایان سال این عدد را به ۵۰ مورد خواهیم رساند که کار بسیار بزرگی خواهد بود.
او همچنین تاکید کرد: در حوزه مشاغل خانگی پرونده های بسیار زیادی داریم که در صورت تخصیص اعتبارات به ویژه در حوزه صنایع دستی استان کرمانشاه می تواند اشتغالزایی زیادی به دنبال داشته باشد.
رشنو در خاتمه اظهار داشت: از نیمه دوم سال که سامانه شکل گرفته است تا کنون ۸۴ مورد موافقت اصولی برای طرح های گردشگری استان کرمانشاه صادر شده که ۲۲ مورد آن منجر به صدور موافقت ایجاد شده است.
استان کرمانشاه اردیبهشت ماه سال ۹۹ میزبان جشنواره جهانی بوم گردی، گردشگری روستایی و عشایری جهان در سال ۲۰۲۰ است که با حضور وزرای گردشگری عضو سازمان جهانی گردشگری برگزار خواهد شد.

وجود چهار هزار و ۲۵۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و … از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.