گردشگری و توریسم

ادارات ثبت احوال خراسان جنوبی تا پایان رای‌گیری دایر هستند

علی وفادار روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به دستورالعمل سازمان ثبت احوال کشور تمامی ادارات ثبت احوال استان روز پنجشنبه یکم اسفند تا ساعت ۱۶ دایر و پاسخگوی مراجعان هستند.

وی گفت: ادارات ثبت احوال استان مکلف شده‌اند تمامی شناسنامه‌ها یا کارت‌های ملی که در گذشته ثبت‌نام شده را تا تاریخ چهارشنبه ۳۰ بهمن به متقاضیان تحویل دهند.

رییس کمیته اطلاع‌ رسانی ستاد انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: در این ۲ روز در ادارات ثبت احوال خدماتی از جمله تحویل شناسنامه‌ها و کارت‌های ملی که در گذشته ثبت‌نام شدند و همچنین پاسخ به استعلام کد ملی ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه به همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه در زمان رای‌گیری الزامی است لذا تمامی افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات باید برای تحویل شناسنامه یا کارت ملی درخواستی تا ۳۰ بهمن‌ به ادارات ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه کنند تا در روز انتخابات با مشکل مواجه نشوند.

وفادار افزود: بنا به دستورالعمل کشوری سازمان ثبت احوال، اداره کل ثبت احوال استان از پذیرش درخواست صدور شناسنامه جدید در روزهای یکم و دوم اسفند ماه امسال معذور است.

وی گفت: براساس همین دستورالعمل، طی این ۲ روز (یکم و دوم اسفند) هیچ گونه درخواستی مبنی بر تعویض شناسنامه قدیمی یا صدور شناسنامه المثنی پذیرفته نمی‌شود.

براساس آماری که وزارت کشور اعلام کرده است ۵۶۴ هزار و ۹ نفر شامل ۲۸۳ هزار و ۷۴۱ مرد و ۲۸۰ هزار و ۲۶۸ زن در استان خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه دارد که ۶۷۷ شعبه اخذ رای در این استان دایر می‌شود و ۷۱ شعبه نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است.

این استان چهار کرسی در مجلس یازدهم دارد.