گردشگری و توریسم

نمایشگاه کتاب هرمزگان امسال ۲۴ میلیارد ریال فروش کرد

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به اینکه امسال مردم ۲ میلیارد ریال بیش تر از سال گذشته از نمایشگاه کتاب خرید کردند، گفت: این استان براساس ارزیابی صورت گرفته جزء پنج استان برتر کشور در زمینه فروش کتاب است.
رضا کمالی زرکانی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود:باتوجه به شرایط سخت اقتصادی مردم هرمزگان نشان دادند که خرید کتاب و توجه به فرهنگ مطالعه در اولویت خرید سبد خانواده ها قرار دارد.
وی بیان داشت: در نمایشگاه کتاب هرمزگان امسال بیش از ۵۰۰ ناشر از سراسر کشور به مدت یک هفته جدیدترین آثار نشر را عرضه کردند که با استقبال بی نظیر مردم همراه بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: بیشترین خرید کتاب مربوط به بخش کودک ونوجوان بود و بخش های آموزشی و کمک آموزشی، دینی و قرآنی در رتبه های بعدی قرار داشتند.
کمالی زرکانی یادآورشد: باتوجه به اینکه تا پایان سال نمایشگاه های کتاب در چند استان دیگر نیز برگزار می شود، جایگاه هرمزگان در این زمینه در پایان سال اعلام خواهدشد.
هفدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان و ششمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال شامگاه شنبه و همزمان نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در بندرعباس آغاز شد.
این نمایشگاه با ۳۰ درصد تخفیف شامل ۲۰ درصد سهم دولت و۱۰ درصد سهم ناشران از ۱۲ تا ۱۸ بهمن در سه راه جهانبار محل دائمی نمایشگاه‌های هرمزگان دایر است.