گردشگری و توریسم

مسافران امریکایی کشتی کروز در پایگاه‌های ارتش قرنطینه می‌شوند

به گزارش آسوشیتدپرس، مسافران آمریکایی کشتی کروز ژاپن که روز دوشنبه به همراه دو فروند هواپیمای مسافربری به خاک آمریکا وارد شده‌اند قرار است در پایگاه نیروی هوایی تراویس در کالیفرنیا شمالی و پایگاه نیروی هوایی لاکلند در ایالت تگزاس به مدت دو هفته در قرنطینه بمانند.  

تارو کونو وزیر دفاع ژاپن پیشتر در پیامی توییتری نوشت که سربازان ژاپنی به حمل و نقل ۳۴۰ مسافر آمریکایی در ۱۴ اتوبوس از بندر یوکوهاما به فرودگاه هاندا توکیو کمک کردند.  

حدود ۳۸۰ آمریکایی در کشتی مسافربری بودند.  

ایالات متحده می‌گوید که خروج مسافران آمریکایی از کشتی کروز الماس را خود هماهنگ کرده است زیرا افراد در معرض مبتلا شدن به ویروس خطرناک کرونا بودند.  

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که ۱۴ نفر از مسافران این کشور در کشتی کرو مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند و به دلیل نداشتن علائم مجاز به سوار شدن به پرواز بودند.  

ایالات متحده اولین کشوری بود که مسافران شهروند آمریکایی را از کشتی کروز تخلیه کرد. کشتی الماس از سوم فوریه (۱۴ بهمن) در ژاپن تحت قرنطینه است.  

تست کرونا از سرنشینان کشتی نشان داد که ۴۵۴ نفر به ویروس مبتلا بودند. این بزرگترین گروه مبتلا به ویروس کرونا در خارج از چین به شمار می‌رود.  

علاوه بر آمریکایی‌ها، بیش از ۷۰ بریتانیایی نیز سوار کشتی بودند. دفتر نخست‌وزیری بریتانیا روز دوشنبه گفت در حال بررسی احتمال اعزام پرواز به ژاپن است.  

تا کنون بیش از ۷۱ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از هزار و ۷۷۵ نفر عمدتا در چین جان خود را به دلیل ابتلای به این ویروس از دست داده‌اند.