اخبار گردشگری

بازی بر روی دریاچه یخی را تجربه کنید

کردستان آیا تا به حال به جزیره هایی هولناک و مخوف در دل داستان ها و فیلم ها اندیشیده اید؟ آیا تاکنون حس کنجکاوی دیدن یک جزیره در دنیای واقعی خود به سراغ شما آمده است؟ آیا تا به حال هوای سفر به یک جزیره زیبا در دل یک دریاچه زیبا به سرتان زده؟ اگر قصد دارید به جزیره ای زیبا و چشم نواز سفری داشته باشید با ما به دل استان کردستان سفر کنید.

این گزارش شما را با نگین آبی سراب قروه یا سراب کوثر، یکی از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری استان کردستان واقع در شهرستان قروه که زیبایی خیره کننده ای دارد و هر بیننده ای را مجذوب خود می کند آشنا می کند.

این دریاچه زیبا که به تک آغاج “تک درخت” نیز مشهور است از چشمه های متعدد بسیاری سرچشمه می گیرد که در طول سال ساری و جاری است اما چشمه های جوشان آن بر روی سطح آب قابل مشاهده نیست.

این دریاچه بابرکت از گذشته آب آشامیدنی و کشاورزی آن منطقه را تامین کرده و مردم آن جا سراب قروه را نماد خیر و برکت می دانستند و در ماه خرداد مراسم شکرگزاری برای سراب برپا می کردند.

پوشش گیاهی آبی در زیر دریاچه زیبایی های سراب را دو چندان کرده و این دریاچه زیبا همچون نگینی زیبا برای هر رهگذر و مسافری خودنمایی می کند. آنچه که زیبایی این سراب را دوچندان کرده وجود جزیره زیبا و کوچکی با نورپردازی های چشم نوازی است که آدمی را به سوی خود می خواند.

گذر از پل آهنی و رسیدن به این جزیره زیبا نیز خالی از لطف نیست و آرامش خاصی را به روح آدمی تزریق و حس وارد شدن به دنیای داستان ها و فیلم ها را به آدمی هدیه می کند با این تفاوت که جزیره ای که به آن وارد می شوید نه ترسناک است و نه خوفناک!

این دریاچه زیبا در فصول مختلف سال از زیبایی های منحصر به فردی برخوردار است که به راستی در نوع خود بی نظیر و چشم نواز است و در هر فصلی از سال که به آن جا سفر کنید زیبایی خود را به شکل و نحو دیگری به نمایش می گذارد.

یخ بستن آب دریاچه در فصل سرد سال یکی از جذابیت های این سراب زیبا است و آدمی را از قدم زدن بر زمین خاکی به قدم زدن در سطح آب فرا می خواند و مکان مناسبی را برای دوستداران ورزش زمستانی فراهم کرده است.

انعکاس درختان و مناظر اطراف در آب چنان هنری را خلق کرده که گویی نقاش ماهری با وسواس تمام آن را به تصویر کشیده و آن را در قابی خیال انگیز مقابل چشمان بینندگان خود قرار داده است.

قایقرانی بر سطح آب دریاچه نیز خالی از لطف نیست و لمس موج آرام سطح دریاچه و شنیدن صدای پرندگان سطح آب حس زیبایی را به وجود آدمی سرازیر می کند که آرامش و زیبایی دلنواز آن تمام وجود آدمی را در بر می گیرد.

این دریاچه زیبا با همه تعاریفی که در باب آن ارائه شد در شهرستان قروه در جنوب شرقی استان کردستان و در طول جاده سنندج به همدان واقع شده که یکی از استان های گردشگری و معدنی با آثار و بناها و تپه های تاریخی و دیدنی است که حدود 165 اثر تاریخی این شهرستان به ثبت ملی رسیده است.

در ادامه سفر خود به این سراب زیبا می توانید از جاهای دیدنی و جذاب شهر قروه همچون آبشار سنگین آباد، منطقه زیبا و محافظت شده بدر و پریشان، پل تاریخی فرهاد آباد، حمام قصلان، غار و صخره های تاریخی فرهاد تاش نیز دیدن کنید و از سفر خود به این شهر زیبا لذت ببرید.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.