گردشگری و توریسم

معرفی فهرست های گروهها و احزاب فضای کرمان را انتخاباتی کرد

به گزارش ایرنا، فضای سیاسی استان کرمان در روزهای اخیر با ورود به مهلت یک هفته ای تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس یازدهم رنگ و بوی انتخاباتی گرفته است و جناح ها، احزاب و اشخاص با اعلام مواضع و شعارهای انتخاباتی خود رونق بیشتری به این رویداد  مهم سیاسی داده اند.

 مراحل تایید صلاحیت کاندیداها تا روز آخر به طول انجامید و آمار تایید صلاحیت شدگان در استان کرمان به ۱۹۰ نفر رسید و رقابت ۱۹ نفر برای هر صندلی نمایندگی مجلس نشان از تکثر کاندیداها در این دوره دارد.

هر چند احزاب و جناح های سیاسی با اعلام دیرهنگام فهرست نامزدهای مورد حمایت خود رد حوزه های انتخابیه، کمی از شور انتخاباتی در این دوره را کاهش دادند، اما با گذشت زمان و نزدیک شدن به تاریخ رای گیری در دوم اسفند فعالیت های انتخاباتی نمود بیشتری پیدا می کند.

فهرست اصولگرایان 

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان کرمان گفت: به منظور وحدت نیروها برای رسیدن به کاندیداهای واحد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان را شکل دادیم که از مردادماه سال جاری کار این شورا در استان را آغاز کرده و در ۱۷ شهرستان این شورا تشکیل شد.

حجت الاسلام مهدی عربپور با اشاره به نظر سنجی ها و جمعی بندی برای معرفی لیست انتخاباتی اصولگرایان استان افزود:  در مجموع شورای استان به این جمع بندی رسید که در حوزه های انتخابیه بم (شهرستان های شرق استان کرمان) ، حوزه بافت ، حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان ، حوزه انتخابیه رفسنجان و انار، حوزه انتخابیه کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب و قلعه گنج، حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر ، حوزه انتخابیه شهربابک ، حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد و در حوزه انتخابیه کرمان و راور کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (اصولگرایان) را معرفی کند.

فهرست اصلاح طلبان

 شورای اصلاح طلبان استان کرمان نیز طی اطلاعیه ای فهرست انتخاباتی نامزدهای مورد حمایت خود در این استان  از جمله  حوزه انتخابیه کرمان و راور ، حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد،  حوزه انتخابیه رفسنجان و انار ، حوزه انتخابیه بافت رابر و ارزوئیه ، حوزه انتخابیه کهنوج، رودبار جنوب، قلعه گنج، فاریاب و منوجان ، حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان را اعلام کند .

در این اطلاعیه افزوده شده است که انتخاب کاندید مورد نظرذ در ۲ حوزه انتخابیه سیرجان بردسیر و شهربابک  در حال بررسی است.

فهرست جبهه اعتدال

دبیر حزب اعتدال  و توسعه استان کرمان  گفت: سعی کردیم از تمام ظرفیت های نامزدهای اعتدالی برای ارائه فهرست انتخاباتی استفاده کنیم و حضور فعالی در انتخابات داشته باشیم.

محمد رحیم ابوسعیدی افزود: در حوزه شرق استان و شهرستان های بم، نرماشیر، ریگان و فهرج ، حوزه کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، منوجان و رودبار جنوب ، حوزه بافت، رابر و ارزوئیه، حوزه رفسنجان و انار ، حوزه شهربابک و شهر کرمان اقدام به معرفی کاندیدای مورد نظر کرده ایم .

همچنین مشاهدات میدانی نشان می دهد که با  معرفی لیست های گروهها و احزاب و همچنین فعال شدن ستادهای تبلیغاتی حال و هوای دیگری به شهر کرمان بخشیده شده و شهرهای مختلف این استان جو انتخاباتی بخود گرفته است .

استان کرمان با ۹ حوزه انتخابیه صاحب ۱۰ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.