اماکن دیدنی ایران

ورود سامانه بارشی جدید به ایران


چارتر

از بعد از ظهر امروز (یکشنبه) با ورود سامانه بارشی از شمال‌غرب به تدریج در غرب کشور شاهد بارش برف خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران:با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از بعد از ظهر امروز (یکشنبه) با ورود سامانه بارشی از شمال‌غرب، ابتدا در این مناطق و به تدریج در غرب کشور شاهد بارش برف خواهیم بود. همچنین از اواخر وقت با شمالی شدن جریان‌ها بر روی غرب دریای خزر، بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما در گیلان و اردبیل آغاز می‌شود.

دوشنبه این سامانه علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و شمال‌شرق فعال بوده و بارش باران کل سواحل شمالی را فرا می‌گیرد و در اواخر وقت از شمال‌شرق کشور خارج خواهد شد.

سه‌شنبه در پاره‌ای از مناطق شمال‌شرق‌، شمال‌غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، بارش در استان‌های واقع در نوار غربی شروع شده و از بعد از ظهر و اوایل شب دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران را فرا خواهد گرفت. فعالیت این سامانه روزهای پنج‌شنبه و جمعه در نیمه‌غربی و شمال‌شرق کشور پیش‌بینی می‌شود و روز شنبه به صورت پراکنده در شرق و شمال‌شرق خواهد بود.

بعد از ظهر چهارشنبه برای استان‌های واقع در جنوب‌غرب، طی روز پنج‌شنبه جنوب‌غرب، جنوب، مرکز، شرق و شمال‌شرق و روز جمعه در جنوب، مرکز، شرق و شمال‌شرق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است، از بعد از ظهر پنج‌شنبه تا ظهر جمعه مرکز و شمال خلیج‌فارس مواج خواهد بود.