گردشگری و توریسم

بهره‌برداری و آغاز ساخت ۱۲ پروژه در اهواز و کارون

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز شنبه در حاشیه آغاز عملیات ساخت نخستین ناحیه صنعتی شهرستان کارون در جمع خبرنگاران بیان کرد: در دهه فجر امسال فرصت نشد که برخی از پروژه های آماده در خوزستان بهره برداری شود به همین منظور امروز تعدادی پروژه در شهرستان های کارون و اهواز بهره برداری و عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

وی گفت: امروز گام نخست یک مرکز آموزش فنی و حرفه ای در اهواز به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی یک ناحیه صنعتی در شهرستان کارون نیز با اعتباری ساخت ۵۰ میلیارد ریال آغاز شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: ظرفیت شهرک ها و نواحی صنعتی در اهواز تکمیل است و امکان واگذاری زمین به سرمایه گذار نیست؛ در شهرک صنعتی پنج اهواز نیز برخی از صنایع امکان فعالیت ندارند به همین دلیل ساخت این ناحیه که به شهرستان اهواز و کارون نزدیک است فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران و صنعتگران است.

وی گفت: همچنین امروز یک دارالقرآن در شهرستان کارون با امکان فعالیت در حوزه‌های مختلف قرآنی به بهره‌برداری رسید.

شریعتی ادامه داد: همچنین کارخانه رامین سفال و یک کارخانه تولید آجر در شهرستان کارون نیز که به ترتیب به مدت یک و هشت سال تعطیل بودند امروز با حمایت مسوولان دوباره راه اندازی و به چرخه تولید بازگشتند.

استاندار خوزستان افزود: تلاش است تا با اجرای پروژههای مختلف توسعه و رونق در شهرستان کارون ایجاد شود.

وی همچنین از آغاز عملیات ایجاد پنج زمین ورزشی و چمن مصنوعی در  شهرستان کارون خبر داد.

شریعتی افزود: یک خانه بهداشت در روستای عطیش به عنوان یکی از مناطق دور افتاده این شهرستان نیز امروز به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: همچنین امروز جاده‌ای که راه ارتباطی صنف بنکداران، بازار آهن فروشان و مردم منطقه مهدیس را برقرار می‌کند پس از ۲ سال پیگیری به بهره برداری رسید.

وی گفت: ساخت این جاده به دلیل مشکلات بین شهرداری و راهآهن متوقف شده بود که با پیگیری صورت گرفته به بهره‌برداری رسید.

شهرستان کارون در سال ۹۱ با مرکزیت شهر کوت عبداله از شهرستان اهواز جدا شد.