گردشگری و توریسم

۲۵۰۰ نفر آسیب پذیر در استان بوشهر مهارت‌های فنی وحرفه‌ای را فرا گرفتند

فرج‌الله شولی روز شنبه در نشست برنامه‌ریزی مهارت اقشار آسیب پذیر استان بوشهر گفت: آموزش‌های مهارتی برای توانمندسازی افراد و به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب رشته‌های مهارتی در کمپ‌های ترک اعتیاد، زندان‌ها، سکونتگاه‌ها غیر رسمی، اردوگاه‌های کاردرمانی، اماکن زیر نظر بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر ارائه شده‌است.

وی بیان کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان بوشهر امسال طرح کاهش آسییب‌های اجتماعی با ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی در این استان اجرا شد.

شولی با بیان اینکه مهارت‌آموزی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اقشار آسیب پذیر نقش تاثیرگذاری دارد، افزود: یکی از علت‌های اصلی بزه‌کاری و جرم در جامعه، بیکاری است زیرا بسیاری از افردی که شغل ندارند به کارهای خلاف قانون روی آورده و راهی زندان می‌شوند.

وی مهارت‌آموزی را پایه و اساس کاهش جرم و بزهکاری در جامعه دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه مهارت‌آموزی پایه و اساس کاهش جرم و بزهکاری در جامعه است برهمین اساس این اداره کل در راستای انجام رسالت سازمانی خود با برنامه‌ریزی و رویکرد جدید تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با ارایه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و فراهم کردن زمینه اشتغال موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود.

کارشناس آسیب‌های اجتماعی فنی و حرفه‌ای بوشهر بیان کرد: اگر آموزش‌های مهارتی درهمه سطح‌ها و لایه‌های جامعه نهادینه شود، فقر و بیکاری کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه علت بیکاری بسیاری از افراد نداشتن مهارت است به همین دلیل فراهم کردن زمینه برگزاری دوره‌های آموزش و مهارت‌آموزی، فرصت‌های شغلی را برای کارجویان مهیا می‌کند.

شولی گفت: زمینه‌سازی برای مهارت‌آموزی، راه حل کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است و ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان نهادهای حمایتی و افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی استان بوشهر مهیا می‌شود.

وی افزود: طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی از مهمترین معضلات اجتماعی به شمار می‌روند که در اثر نبود اشتغال در جامعه به وجود می‌آید به همین دلیل برای ایجاد اشتغال پایدار به جای گسترش فضاهای آموزشی و صدور مدارک دانشگاهی، باید مهارت و کار را به آنها آموزش داد.