گردشگری و توریسم

مدیرکل ورزش و جوانان: ۶۰۰ مجوز برای فعالیت باشگاه‌های ورزشی در یزد صادر شد

مسعود شریعتی جمعه‌شب در آیین تجلیل از تیم‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های استان در بافق افزود: با تقویت و افزایش باشگاه‌های ورزشی قوی می توان تحول عظیمی در ورزش استان در تمامی رشته‌ها به وجود آورد و این اداره کل آماده  همکاری و کمک برای راه‌اندازی چنین فضایی در شهرها و روستاهای استان است.

وی تصریح کرد: همچنین ظرفیت‌های خوبی در بین ورزشکاران استان در شهرها و روستاها وجود دارد که با همکاری و برنامه‌ریزی باشگاه‌های مشخص و قوی می‌توان بیش از گذشته جایگاه استان را در کشور ارتقا داد.

شریعتی تقویت و حمایت از افزایش باشگاه‌ها در راستای مقررات را از جمله ماموریت‌های مهمی دانست که به گفته وی توسط این اداره کل و هیات های ورزشی استان و شهرستان ها انجام می‌شود .

وی ادامه داد: کار شناسایی ، جذب ، آموزش و ارتقای ورزشکاران برای کسب موفقیت در رقابت‌های ملی و بین‌المللی و گسترش ورزش برای تامین سلامتی و نشاط اجتماعی جزو ماموریت‌های باشگاه‌های ورزشی است .

این مسوول ورزش اظهار داشت: دولت در چارچوب مقرات برای حل مسائل و مشکلات باشگاه‌ها و حمایت مادی و معنوی از آنها برای موفقیت بیشتر، وظایف قانونی خود را انجام می‌دهد و  همراهی‌ها در این مورد همچنان ادامه دارد.

همچنین رییس هیات فوتبال استان یزد گفت: برای تقویت باشگاه‌های ورزشی در رشته فوتبال در سال‌های اخیر کارهای خوبی در استان انجام شده است ولی کافی نیست و به طرح‌های خود در این مورد ادامه می‌دهیم.

عبدالرضا دستا افزود: اگر باشگاه‌های قوی مصوب در چارچوب مقررات در فوتبال داشته باشیم این کار نقش مهمی در ارتقای جایگاه این استان در کشور دارد و از آن حمایت می‌کنیم .

وی همچنین به فعالیت های بخش‌خصوصی و سایر علاقه‌مندان برای تشکیل باشگاه در استان خبر داد که تاکنون اقدام‌های خوبی صورت گرفته و باید این رویه ضروری ارتقا یاید .

در این مراسم که در مجموعه ورزشی فرهنگی آهنشهر بافق برگزار شد از تیم‌های سنگ آهن بافق، میرک کیش مهریز و فولاد آلیاژی یزد که در لیگ برتر فوتبال سالجاری مقام‌های اول تا سوم را کسب کرده‌اند قدردانی شد.

۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد در لیگ کشور حضور دارند.

  استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.