گردشگری و توریسم

هلال احمر بجنورد ۲۳۰ مسافر را اسکان اضطراری داد

ابراهیم پرفند جمعه شب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امشب ۸۰ نفر مسافر ۲ دستگاه اتوبوس در مسجد روستای «قارلق» اسکان یافتند.

وی افزود: ۱۵۰ نفر از مسافران سه دستگاه اتوبوس هم در مسجد شهرک امام خمینی بجنورد اسکان داده شدند.

وی اظهار داشت: برای اسکان اضطراری مسافران در راه مانده، سه باب مسجد بجنورد آماده سازی و تجهیز شده است.

پرفند تصریح کرد: مسجد قائم در کوی امامت ۹ شهرک امام خمینی، مسجد شهرک شاهد و مسجد امام رضا(ع) در شهر بجنورد آماده پذیرایی از مسافران در راه مانده شده است.

رییس جمعیت هلال احمر بجنورد گفت: اکنون هفت گروه از امدادگران این جمعیت به گردنه برفگیر امین الله در غرب بجنورد اعزام شده اند.

اکنون محور بجنورد به جنگل گلستان بسته است و ارتفاع برف در گردنه امین‌الله تا ۲ متر نیز گزارش شده است.

رییس پلیس راه خراسان شمالی گفت: محور بجنورد به سمت آشخانه به علت بارش شدید برف و کولاک در جاده و گردنه امین‌الله به طور کامل مسدود است. در این محور بارش برف در برخی نقاط به ۲ متر رسیده است که علیرغم تلاش راهداران امکان بازگشایی مسیر میسر نیست.

سرهنگ علیرضا حسین‌زاده اظهار داشت: در محور بجنورد به اسفراین تردد وسایل نقلیه فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر بوده و تردد کشنده‌ها ممنوع است، هم‌چنین محور چمن بید به جنگل گلستان تردد فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی گفت: در محور راز نیز تردد فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است و تردد کشنده‌ها و وسایل نقلیه سنگین ممنوع است. در محور بجنورد به شیروان بارش برف شدید ادامه دارد.