گردشگری و توریسم

آغاز رقابت ۹۰۵ شطرنجباز ایرانی و خارجی در مسابقات بین المللی جام کاسپین در رشت

دور اول از هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین با حضور بیش از ۹۰۰ شطرنجباز از ایران و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه و عراق در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز شد.

هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین در سه جدول برگزار خواهد شد که جدول گروه اول شامل شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید است، در جدول گروه دوم نیز شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور یافته و در جدول گروه سوم نیز شطرنجباران زیر ۱۴ سال شرکت دارند.

از معروف ترین شطرنجبازان حاضر در این دوره از رقابتها و در جدول گروه اول می توان به اساتید بزرگ شطرنج ایران همچون مسعود مصدق پور و امیررضا پور رمضانعلی از ایران که پور رمضانعلی اهل گیلان است، اشاره کرد و بین اساتید بزرگ کشورهای خارجی نیز می توان به الکساندر اودکیموف از روسیه، ایگور رسولف و آذر میرزایوف از جمهوری آذربایجان، لئون بابوجیان و گئورگ هارت جونیان از ارمنستان، گیگا کوپارادزه و والریان گاپرینداشویلی از گرجستان اشاره کرد.

هجدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) به مدت ۶ روز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت ادامه می یابد که در نهایت به شطرنجبازان برتر جداول مختلف، ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء می شود.