گردشگری و توریسم

حضور رهبران جهان در کنفرانس امنیتی مونیخ

به گزارش تارنمای شبکه دویچه وله، اجلاس سالیانه امنیتی مونیخ در حالی در این شهر از ساعت 14 به وقت محلی ( 16 و 30 به وقت ایران ) آغاز به کار می کند که مقامات ارشد جهان از جمله امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه، جاستین ترودو نخست‌ وزیر کانادا، مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا، وانگ یی وزیر خارجه چین و محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است در این نشست شرکت کنند.

گزارش شده است که قرار است ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و مارک زوکربرگ رئیس فیس بوک نیز در این اجلاس شرکت کنند.

در همین حال ولفگانگ ایشینگر رئیس این اجلاس پیش از آغاز رسمی اجلاس مونیخ نسبت به “ناکامی غیرقابل بخشش” جامعه جهانی در حل و فصل مناقشاتی چون تنش‌ها در سوریه نارضایتی شدید خود را ابراز کرد.

وی افزود: ما شاهد بحران‌های و رویدادهای ناگوار بیشتری فراتر از تصور افراد در جهان هستیم.

دویچه وله در ادامه این گزارش عنوان کرد: انتظار می رود در کنفرانس امسال مونیخ اختلافات اعضای ناتو مشخص شود به طوری که برای نمونه رئیس جمهوری فرانسه از دیگر اعضای ناتو بخواهد از وابستگی شان به آمریکا بیشتر بکاهند.

همچنین قرار است در بحبوحه تنش ها در شمال غرب سوریه، وزرای خارجه روسیه و ترکیه در حاشیه این کنفرانس دیدار و گفت و گو کنند.

از جمله مسائل دیگر مورد بحث در این کنفرانس مسئله صلح با گروه طالبان در افغانستان و همچنین “معامله قرن” پیشنهادی از سوی آمریکا است.

این اجلاس عصر جمعه ( امروز) تا یکشنبه 27 بهمن ماه ادام می یابد.