گردشگری و توریسم

صلاحیت داوطلبان نمایندگی بدون نگرش سیاسی ارزیابی شد

حجت الاسلام جلال مرادی در سخنرانی پیش از خطبه آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در محل حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان گفت: اولین مطالبه مردم از نمایندگان مجلس، قانونی شدن سیاست های کلی انتخابات ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب است چرا که این مولفه سه سال زمین مانده است.

وی اضافه کرد: نهادی برای نظارت بر عملکرد نمایندگان انتخاب نشده و این امر وظیفه شورای نگبهان را در بررسی مسوولیت ها سنگین کرده است و در صورت رد صلاحیت نمایندگان هجمه هایی علیه شورای نگهبان شکل می گیرد.

حجت الاسلام مرادی گفت: طبق سیاست کلی انتخابات افرادی که شرایط ورود به مجلس شورای اسلامی ندارند نباید اقدام به ثبت نام کنند که به علت قانون نشدن این سیاست کلی، این مولفه رعایت نمی شود.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان اظهار داشت: کسانی که صلاحیت آنها برای ورود به مجلس تایید نشد به این معنا نیست که نمی تواند وارد دیگر فعالیت ها شوند بلکه می تواند به عنوان مسوول استانی یا مسوول درجه دو و سه ملی خدمت رسانی کند.

وی از داوطلبان نمایندگی مجلس خواست که پایبند به قانون باشند و افزود: طبق قانون نهادهای دولتی نباید در انتخابات تبلیغ و حمایت کنند اما مسوولان برخی نهادها خواستار حضور زیر مجموعه در ستادهای انتخابات یا اقدام به تامین هزینه شام و نهار کاندیداها می کنند.

حجت الاسلام مرادی افزود: خرید رای به صورت مستقیم و غیرمستقیم طبق قانون جرم است باید مراقب بود در این مقطع هدایایی در حسینیه و مساجد توزیع نشود.

وی اظهار داشت: برگزاری انتخابات از برکات انقلاب و خون شهدا است چراکه بر اساس قانون اساسی اداره امور مملکت با مراجعه به آرای عمومی است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان با بیان اینکه نظارت بر چهار انتخابات بر عهده شورای نگهبان است اظهار داشت: در تمامی مراحل انتخابات نظارت به صورت عام و استصوابی به هیات نظارت و شورای نگهبان محول شده است.

حجت الاسلام مرادی افزود: علت اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی این است که در یک چهارم قانون اساسی معادل ۲۹ اصل به مجلس شورای اسلامی پرداخته شده که ۲۰ اصل از آن درباره وظایف خاص خانه ملت است.  

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید در تراز انقلاب اسلامی باشد افزود: به گفته امام راحل مجلس عصاره همه خصایص و فضایل باید باشد مجلس باید عامل گفتمانی باشد که از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبری معظم انقلاب مشخص و تبیین شده است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان ادامه داد: خانه ملت باید محل فعالیت افراد نفوذ ناپذیر با شاخصه های انقلابی باشد که در دو جبهه مقابله با دشمنان و ریل گذاری برای پیشرفت کشور اقدام کنند.

وی گفت: انتخابات دوم اسفند می تواند زمینه ریل گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر اجرای قانون را فراهم کند بنابراین در دوم اسفند امسال با حضور حداکثری به افراد اصلح رای می دهیم.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان افزود: نمایندگان باید دارای طهارت اقتصادی باشند و طبق متن بیانیه گام دوم انقلاب آلوده به رانت و فساد اقتصادی نبوده و پس از کسب رای به فکر منافع حزبی و شخصی نباشند.