گردشگری و توریسم

هفته چهاردهم مسابقات اسبداونی گنبد برگزار شد

در این روز از مسابقات ۵۸ راس اسب در هفت دور مختلف در مسافت‌های ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۶۰۰ متر رقابت کردند و در دور نخست که مخصوص اسب‌های ترکمن ۳+ سال هندیکاپ کلاس ۶ بود، اسب دلدل یلمه عنوان اول را کسب کرد و اسب های رضوان‌خان و آرای رمضانی به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دورهای دوم و سوم رقابت اسب‌های دوخون سه ساله کلاس Maiden برگزار شد که دور دوم با قهرمانی اسب ماه سروین و کسب عناوین دوم و سوم از سوی اسب های یاد باربی و رویال سروین به پایان رسید و در دور سوم اسب‌های بن باراد، آیکال و دل وین به ترتیب اول تا سوم شدند. 

اسب‌های دوخون سه ساله کلاس ۳ بنچمارک در دور چهارم رقابت خود را برگزار کردند که حاصل آن قهرمانی اسب سوشا بود و در پی او اسب‌های ویهان بابا و اف ۱۴ به ترتیب دوم و سوم شدند.

دور پنجم با قهرمانی اسب سالسا در گروه اسب‌های تروبرد ۳+ سال هندیکاپ کلاس ۵ به پایان رسید؛ در این دور اسب لیدی المیرا دوم شد و اسب ابرسیاه به عنوان سومی بسنده کرد.

دور ششم مخصوص اسب‌های تروبرد ۳+ سال هندیکاپ کلاس ۴ بود که در آن اسب جاهیل زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و اسب‌های بیوتی فیبز و مون راکت به مقام‌های دوم و سوم رسیدند.

در آخرین دور روز نخست هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس، اسبهای دوخون ۳+ سال هندیکاپ کلاس ۶ رقابت کردند که در انتها اسب گزل شاه عنوان نخست را از آن خود کرد و اسب‌های شکوفا و آی تیک دوم و سوم شدند.

در پایان مسابقات امروز مبلغ یک میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال به عنوان جایزه به صاحبان اسب های برنده اهدا شد.