گردشگری و توریسم

۲۸۲ شعبه به جمع‌آوری آرا در تربت‌حیدریه اختصاص یافت

علی رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع شعب اخذ رای، ۲۲۰ شعبه در مناطق شهری و ۶۲ شعبه نیز در مناطق روستایی جمع‌آوری مردم در این دوره از انتخابات را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: حدود پنج هزار عامل اجرایی در روند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه مشارکت و نظارت دارند و به طور میانگین برای هر شعبه اخذ رای حدود ۲۰ عامل اجرایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد از مجموع جمعیت شهرستان تربت‌حیدریه واجد شرایط رای دادن هستند، شمار این افراد را ۲۳۰ هزار و ۸۸۰ نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد بیش از ۱۴ هزار نفر رای اولی می‌باشند.

فرماندار ویژه تربت‌حیدریه برگزاری انتخابات متعدد در کشور را بیانگر حاکمیت مردم‌ سالاری دینی در نظام اسلامی دانست و افزود: مردم باید نامزدهایی را انتخاب کنند که دلسوز آنان و در خط ولایت باشند و از هیچ تلاش و کوششی برای حفاظت از آرمان های والای انقلاب اسلامی و دستیابی به توسعه و پیشرفت روزافزون کشور دریغ نورزند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان با هدف مشارکت تمام گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در این دوره از انتخابات، نسبت به تایید نامزدهای انتخاباتی اقدام کرده است و به طور حتم اقشار مختلف مردم نیز با در نظر گرفتن این اصل مهم، در پای صندوق‌های اخذ رای مشارکت چشمگیر خواهند داشت.

وی گفت: حضور پرشور اقشار مختلف مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی علاوه بر نشان دادن تبعیت از فرامین رهبری و پایبندی آنان به نظام اسلامی، تمام دسایس سازمان یافته دشمنان علیه نظام اسلامی را خنثی خواهد کرد و به تمام بدخواهان ثابت خواهد نمود که در راه پاسداری از ارزش‌های اسلامی اهتمام ویژه‌ای دارند.

از مجموع ۳۷ داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، صلاحیت ۲۲ نفر توسط هیات نظارت شورای نگهبان تایید شده که یک نفر آنان زن است. حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد و ۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان این استان در خانه ملت تشکیل می‌دهند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.