گردشگری و توریسم

کرمانشاه مهد جاذبه‌های گردشگری کشور است

علی اصغر مونسان روز چهارشنبه در بازدید از غرفه کرمانشاه در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همین‌ جا ایام نوروز را تبریک می گویم و از مردم ایران و جهان می خواهم که بازدید از کرمانشاه را از دست ندهند.

او افزود: این استان دارای تنوع غذایی غنی، شیرینی‌های خوشمزه و آب‌ و هوای بی‌نظیری است که گردشگران را به سوی خود جذب می کند. 

وزیر میراث فرهنگی در ادامه افزود: با توجه به اقدام هایی که سوی استانداری و اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه انجام شده، تعداد اقامتگاه های بوم گردی نیز افزایش یافته و نباید این تجربه بی‌نظیر را از دست داد.

مونسان همچنین به میزبانی کرمانشاه در رویداد جهانی گردشگری روستایی ۲۰۲۰ اشاره کرد و افزود: سال آینده میزبان سازمان جهانی گردشگری در کرمانشاه هستیم که رویداد بسیار مهمی در حوزه گردشگری روستایی، طبیعت‌گردی و اکوتوریسم در این استان برگزار می شود.
در این بازدید استاندار کرمانشاه و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، وزیر میراث فرهنگی را همراهی می کردند.
وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است. 
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و … از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است. 
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۰۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.