گردشگری و توریسم

گسترش بیش از پیش فرهنگ قرآنی در جامعه ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری دوشنبه شب در  آیین محفل بزرگ قرآنی نور در اصفهان اظهارداشت: موفقیت‌های زیادی در زمینه قرائت و تعلیم مفاهیم قرآن کریم در چهل و یک سال پس از پیروزی انقلاب بدست آمده اما بدلیل عمق بسیار زیاد قرآن، هنوز کارهای زیادی در این مورد به زمین مانده است.

وی بیان کرد: گسترش قرآن و عترت، یکی از اصلی‌ترین وظایف متولیان فرهنگی جامعه است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: تهدید حوزه فرهنگ، امروز بعنوان یکی از تهدیدهای اصلی و بزرگ برای جمهوری اسلامی است که فکر، اندیشه، اعتقاد، ایمان، استقلال طلبی و هویت دینی ما را نشانه گرفته است.

وی ادامه داد: هیچ چیزی بجز پناه بردن به دستورات قرآن کریم نمی تواند ما را در مقابل این دشمنی ها پیروز کند.

انصاری تصریح کرد: مردم با اعتقاد و تمسک قلبی به قرآن  و استفاده از مفاهیم آن در چهل و یک سال گذشته توانسته اند با صحت و سلامت از گردنه های سخت عبور کنند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب و نهضت امام خمینی (ره) بر پایه قرآن شکل گرفت و حکومت کشور ما برگرفته از دستورات و حاکمیت خداوند است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: بطور قطع طرح‌ریزی، شکل‌گیری، پیروزی و تداوم این انقلاب بر پایه تعالیم قرآن کریم است.

وی گفت: نگاه امام خمینی (ره) و بزرگان دین ما به قرآن تنها بعنوان کتابی مفید برای انسانها نیست، بلکه نگاه امام به قرآن جامع است که اعتقاد دارند قرآن در زمینه حاکمیت اجتماعی و تشکیل نظام اجتماعی کتابی کامل است.

انصاری افزود: همه آنچه را که بشر برای زندگی فردی و اجتماعی نیاز دارد در قرآن وجود دارد و مسائل فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در این کتاب ارائه شده است.

وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی این افتخار را دارد که اعلام کند نظام اداره کشور بر  پایه دستورات قرآن است و در چهل و یک سال گذشته از عمر انقلاب در همه مسائل تلخ و شیرین و کوچک و بزرگ با قرآن مانوس بوده و توانسته ایم از گردنه‌های سخت عبور کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهارداشت: دشمنان در این مدت فتنه‌ها و دسیسه های بسیاری علیه کشور ما بوجود آوردند اما مردم ما با اقتدار و عزت این نظام را حفظ کردند و توانسته‌اند در همه صحنه های دنیا نقش آفرینی کنند.

انصاری با ببان اینکه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با قرآن کریم بسیار مانوس بود بیان کرد: امروز سردار دلها در قلوب همه مسلمانان وآزادی خواهان جهان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: انس با قرآن و اهل بیت (ع) رمز موفقیت حاج قاسم سلیمانی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد:هر کس می خواهد مسیر موفقیت را طی کند باید به این پیوند ارزشمند شهدا اقتدا کند و با قرآن مانوس باشد.

محفل بزرگ قرآنی نور با اجرای قاریان بین المللی وکشوری ویژه چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در امامزاده محسن (ع) اصفهان برگزار شد.

 این مراسم همزمان با هفته قرآن و عترت استان اصفهان و با همت کمیته قرآنی ستاد دهه فجر اصفهان برگزار شد.