گردشگری و توریسم

مجموعه تفریحی جزیره هنگام قشم به دلیل باد شدید تعطیل است

رییس اداره بنادر و هواشناسی قشم روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اهمیت ایمنی گردش های مسافری، این سایت امروز تعطیل شد و گردشگران از تجمع در این اسکله‌ها خودداری کنند.

علی اشتری افزود: طبق پیشبینی هواشناسی امروز و فردا با پدیده افزایش سرعت باد همراه است که اوج شدت باد برای روز چهارشنبه پیشبینی می‌شود.

وی ادامه داد: سرعت باد در این روزها به ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید که باعث می شود طول موج به ۲۰۰ سانتی‌متر برسد.

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم اظهار کرد: با توجه به پیشبینی هواشناسی، احتمال اختلال در فعالیت اسکله مسافری قشم به ویژه به مقصد جزیره های لارک و هرمز در این روزها وجود دارد.

وی افزود: همچنین امکان ادامه تعطیلی اسکله‌های گردشگری پیشبینی می شود.

اشتری ادامه داد: با توجه به شرایط توفانی خلیج فارس و تنگه هرمزف صیادان از هر گونه فعالیت صیادی خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون اسکله‌ی شهید ذاکری فعال و تردد لندینگ کرافت‌ها در مسیر بنادر پهل و لافت بدون اخلال در حال انجام است.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.